Dunia ibarat NERAKA bagi orang mukmin tetapi SYURGA bagi orang kafir

About Me


Assaalammualaikum :)
Nama diberi Nurul Amirah.
Dilahirkan pada 13.11.1993.
Di kuala Lumpur..
tapi..dibesarkan di IPOH PERAK bandar kesayanganku =)
18 tahun (13.11.11-13.11.12) hehe..
Sekolah Rendah: SK Convent,Ipoh Perak
Sekolah Menengah : SMK Convent, Ipoh Perak
Sekarang blajo di Pusat Asasi UIAM ,Petaling Jaya
Asasi Sains,dlm programme Sains Kesihatan Bersekutu atau Allied Health Science.
Saya suka warna PURPLE, MERAH-PINK, TURQOISE, 

Saya ni tak sombong. Betul! haha.. Peramah lg tau! HEHEHE..Cuma pemalu la. tp kdg2 jd muka tak malu tu slalu jgk..hehehh..


Perkara-Perkara tentang saya ^_^
  • Seorang yang membosankan.. selalu tak tau apa nak buat.Saya ni sangat perahsia jugak sebenarnya..banyak pasal saya yang kawan2 tak tau..hehe..


  • Kadang2 suka sangat jalan..sampaikan kalau da keluar..rasa mcm nk balik 12 tgh mlm je..kalau overdue pun lagi2la takpe.. tp..kdg2 suka duk umah lagi dan tgk dvd best2... pastu makan n makan n makan.. huuhuuuu~!!enjoy gle.. :P


  • Suka sangaaaaat + rajin jgkla nk masak..kadang2 rasa masakan saya tu da mcm layak nk bukak kedai..hehe*perasan!! tp..kdg2, saya rasa mcm saya la tukang masak ter-teruk di dunia ~!! masak pun lambat..dkt 2jam..kdg2.., tak sedar da kul 2 lebih..huaahhaa..tp skrg da cepat sikiiiiiiiiiiiiiit laa..haha..


  • hangat2 tahi ayam. That's a fact of Nurul Amirah. My close friends know bout this for sure. 
  • I love eating~! I eat a lot~! Aku la jaguh makan..huahh2.., sungguh..tak pcaya.,tanyela kawan2 aku..sbb tu saya tak cantik..hahahaha~! 


  • Saya tak pandai bergaya. Aku rasa aku ni mcm 'LAME" je.. Seriously., aku tak tau nape dgn aku nie ='( ..Contohnya, tgk jela blog ni. Bosan,.kan?oh yea..aku suka purple! putih! 


  • Aku tak suka la buat kawan2 aku rasa tak selesa dgn aku.. Aku lebih sanggup rasa tak selesa supaya diorang selesa.., aku tak tau nape aku mcm ni..aku nk jd mcm orang lain..tegas.. tp.. hmm.. ntah..aku tak boleh la..aku takut kawan2 aku tak suka kat aku.. 


  • Aku ni seorang yang TAK berkeyakinan tinggi,. Tapi..sekali kalau ada keyakinan tu.. tinggi melambung.. pastu..drop balik.. haha..aku mmg mcm tu.. 


  • Aku selalu tak puas hati.. setiap yg aku buat.., ada je yang tak kena.. ='( ..pastu.. aku akan menyesal..tahun ni aku tak da baju raya ., sebab aku ni choosy sangat..bukannya aku nk jd mcm ni..tp., dah aku mmg selalu tak puas ht.. pdhal..satu greentown aku da pusing..tak da satu pun yang hati aku terbukak.., last2nye.aku pakai baju KELAS aku !!! aku menyesal!! 


  • Banyak yg tanya aku,da ada bf ke. Bila aku cakap takda, orang tak pcaya.Lg2 ble ada cincin kt tgn aku tu..haha! cincin tu cincin persahabatan aku dgn adilah la!hehe..BFF! Aku tak da boyfriend..Aku tak nak ada boyfriend waktu sekarang..lebih suka dengan perasaan tertunggu2., hehehh., dan pada aku..single lg better sbb, we are free ! tak da sape nk kongkong kita., kita bebas nak.....hehehe...dan..aku rasa kalau aku couple sekarang., mcm2 masalah yang akan timbul., kredit pun slalu hbs.,tp..kdg2 aku terfikir..rasa mcm baik tak payah ada handphone,sbb tak da satu msg pun yg masuk keculi dr HOTLINK, MAMA, ADILAH, dan msg2 yg tetiba masuk..boring sangat ='(  Plus, kalau berkasih2 skrg,kasih sayang pun makin kurang dari masa ke masa..ble da kawin..rasa cinta makin pudar. Tp ada satu yang bertambah2,iaitu.,DOSA..haha ., yang aku tau.. bercinta dengan Allah lah yang terbaik.. Dia pencinta yang hebat ;) 
I guess, that's all about me! 

SORRY KALAU TERPENINGKAN ANDA2 SMUA.HEHE..

Add my fb! And follow me on my twitter!

TQ 

Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^