Dunia ibarat NERAKA bagi orang mukmin tetapi SYURGA bagi orang kafir

Wednesday, October 26, 2011

Jangan sedih =)

Assalammualaikum kawan2.,

saya nak kongsi sedikit ilmu...sedikit jela.. sbb ilmu sy ni tak tinggi pun., cetek., ^_* ( celik mata )

Bila kita ditimpa musibah., jangan la sedih..jangan salahkan takdir.. Ingatlah., Allah sayangkan kita..sebab tu dia bagi kita ujian. Allah nak hamba2Nya dekat dengan Dia dan ingat padaNya.

Misalnya., yang ingin saya tekankan di sini., bila kita kesihatan kita tidak berapa baik., janganlah sedih..sebaliknya..bersyukurla..ALHAMDULILLAH.
Mungkin, Allah sedang ampunkan dosa kita , sebab., sakit kan, kafarah dosa ;) baik kan Allah. :)
yang kedua., bila kita sakit., barula kita nak ingat kat Dia.,maksudnya., bila sakit je, barula rasa nak dekat dengan pencipta kita.. itu tandanya.,Allah rindukan kita.,Allah sayangkan kita :)

Selain tu., kalau2 tetiba terhantuk kepala kat mana2 ke., tersadung kaki kat benda keras,atau apa2 kemalangan seperti ini berlaku secara tetiba., jangan la terus berdesis mcm ni.. "Aduh ! bodoh betul benda ni! tak da otak ke ape?? sakit gila..aduhhh" atau mcm2 lagi la..
sebaliknya., cuba cepat2 beristghfar, mungkin itu balasan kepada dosa kecil kita yang kita da buat tanpa sedari.,dalam erti kata lain., Allah nk ampunkn dosa kita.,dan nak ingatkn kita tentang kesilapan kita..cepat2 muhasabah diri.. berterima kasih lah kepadaNya.."alhamdulillah.,terima kasih Allah kerana mengingatkan hamba.."

Itu je untuk post ni..pendek je.., apa2 pun yang berlaku.,pasti ada hikmahnye.. ;)
wslm.

Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^

Kita dan kubur ..



KUBUR BERKATA SEWAKTU SEWAKTU JENAZAH FATIMAH AZ- ZAHRA HENDAK DIKEBUMIKAN

Dikisahkan bahawa sewaktu Fatimah r.a. meninggal dunia maka jenazahnya telah diusung oleh 4 orang, antara :-
1.Ali bin Abi Talib (suami Fatimah r.a)

2.Hasan (anak Fatima r.a)

3.Husin (anak Faimah r.a)

4.Abu Dzafrrin Al-Ghifary r.a

Sewaktu jenazah Fatimah r.a diletakkan di tepi kubur maka Abu Dzafrrin Al-Ghifary r.a berkata kepada kubur, "Wahai kubur, tahukah kamu jenazah siapakah yang kami bawakan kepada kamu ? Jenazah yang kami bawa ini adalah Siti Fatimah az- Zahra, anak Rasulullah S.A.W."

Maka berkata kubur, "Aku bukannya tempat bagi mereka yang berdarjat atau orang yang bernasab, adapun aku adalah tempat amal soleh, orang yang banyak amalnya maka dia akan selamat dariku, tetapi kalau orang itu tidak beramal soleh maka dia tidak akan terlepas dari aku (akan aku layan dia dengan seburuk- buruknya)."

Abu Laits as-Samarqandi berkata kalau seseorang itu hendak selamat dari seksa kubur hendaklah melazimkan empat perkara semuanya :-
1.Hendaklah ia menjaga solatnya

2.Hendaklah dia bersedekah

3.Hendaklah dia membaca al-Quran

4.Hendaklah dia memperbanyakkan membaca tasbih kerana dengan memperbanyakkan membaca tasbih, ia akan dapat menyinari kubur dan melapangkannya.

Adapun empat perkara yang harus dijauhi ialah :-
1.Jangan berdusta

2.Jangan mengkhianat

3.Jangan mengadu-domba (jangan suka mencucuk sana cucuk sini)

4.Jangan kencing sambil berdiri

Rasulullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud, "Bersucilah kamu semua dari kencing, kerana sesungguhnya kebanyakan seksa kubur itu berpunca dari kencing."

Seseorang itu tidak dijamin akan terlepas dari segala macam seksaan dalam kubur, walaupun ia seorang alim ulama' atau seorang anak yang bapanya sangat dekat dengan Allah. Sebaliknya kubur itu tidak memandang adakah orang itu orang miskin, orang kaya, orang berkedudukan tinggi atau sebagainya, kubur akan melayan seseorang itu mengikut amal soleh yang telah dilakukan sewaktu hidupnya di dunia ini.

Jangan sekali-kali kita berfikir bahawa kita akan dapat menjawab setiap soalan yang dikemukakan oleh dua malaikat Mungkar dan Nakir dengan cara kita menghafal. Pada hari ini kalau kita berkata kepada saudara kita yang jahil takutlah kamu kepada Allah dan takutlah kamu kepada soalan yang akan dikemukakan ke atas kamu oleh malaikat Mungkar dan Nakir, maka mereka mungkin akan menjawab, "Ah mudah saja, aku boleh menghafal untuk menjawabnya."

Itu adalah kata-kata orang yang tidak berfikiran. Seseorang itu tidak akan dapat menjawab setiap soalan di alam kubur jikalau dia tidak mengamalkannya sebab yang akan menjawab ialah amalnya sendiri. Sekiranya dia rajin membaca al-Quran, maka al- Quran itu akan membelanya dan begitu juga seterusnya.

Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^

Alhamdulillah..,mereka saudara baru kita =D


KOMANDAN & 37 PRAJURIT PENGAMAN MASUK ISLAM: Kapten San Jin-Gu adalah salah satu komandan Brigade-11SF, pasukan pengaman PBB dari Korea Selatan yg ditugaskan di Iraq.

Kapten San dan pasukannya bertugas di wilayah Irbil, Iraq Utara. Ketika bertugas di wilayah tersebut, beliau sering mengamati orang-orang Muslim bersolat berjamaah di Masjid. Kebetulan markas pasukannya berada dekat dengan masjid. Dia sangat hairan dengan gerakan-gerakan solat tersebut.

Oleh kerana ingin tahu, beliau mencuba meniru seluruh gerakan solat dan mempraktikkan di biliknya secara sendirian. Ketika mempraktikan itulah dia merasakan ada ketenangan dan perasaan damai yang hadir dalam hatinya.

Itulah sebabnya, pergerakan solat tersebut kemudiannya dijadikan program meditasi dalam pasukan yg dipimpinnya (disamping Yoga), dan ternyata sebahagian besar anggota-anggotanya setelah melakukan gerakan2 solat tersebut, mereka merasakan perasaan yg sama, mereka juga merasa lebih tenang dan damai.

Sejak itu Kapten San berinisiatif mempelajari Islam untuk mengenalnya lebih dalam lagi, dan akhirnya dia memutuskan untuk memeluk Islam. Ketika niatnya ingin memeluk Islam disampaikan kepada anggota-anggotanya, beliau berkata : "Aku telah menemukan cahaya kehidupan yg sesungguhnya, aku ingin berada dalam cahaya tersebut, dan cahaya itu adalah Islam".

Tanpa di duga, secara spontan 37 anggota bawahan yang dipimpin olehya mengangkat tangan mereka, sebagai tanda ikut bersama komandan mereka - juga untuk memeluk Islam.

Subhanallah..!!
Walhamdulillah..!!
Allahu Akbar...!!

Jika anda rasakan artikel ini sangat berguna untuk dikongsi, sila lah "SHARE" di wall masing-masing..

Sumber :

1 - http://www.way-to-allah.com/en/journey/KoreanTroops.html

2 - http://www.nellaieruvadi.com/article/article.asp?aid=528

3 - http://www.aanchal.com.pk/blog/iraq-korean-troops-revert-to-islam/

Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^

Welcome new brothers =)


source : 

Ahead of Iraq Deployment,
37 Korean Troops Convert to Islam
"I became a Muslim because I felt Islam was more humanistic and peaceful than other religions. And if you can religiously connect with the locals, I think it could be a big help in carrying out our peace reconstruction mission." So said on Friday those Korean soldiers who converted to Islam ahead of their late July deployment to the Kurdish city of Irbil in northern Iraq. At noon Friday, 37 members of the Iraq-bound "Zaitun Unit," including Lieutenant Son Hyeon-ju of the Special Forces 11th Brigade, made their way to a mosque in Hannam-dong, Seoul and held a conversion ceremony.

Captain Son Jin-gu from Zaitoon Unit recites an oath at ceremony to mark his conversion to Islam at a mosque in Hannam-dong, Seoul on Friday. /Yonhap 

The soldiers, who cleansed their entire bodies in accordance with Islamic tradition, made their conversion during the Friday group prayers at the mosque, with the assistance of the "imam," or prayer leader.

With the exception of the imam, all the Muslims and the Korean soldiers stood in a straight line to symbolize how all are equal before God and took a profession on faith.

They had memorized the Arabic confession, " Ashadu an La ilaha il Allah, Muhammad-ur-Rasool-Allah," which means, "I testify that there is no god but God (Arabic: Allah), and Muhammad is the Messenger of God."

Soldiers from Zaitoon Unit pray after conversion ceremony at a mosque in Hannam-dong, Seoul on Friday./Yonhap 

Moreover, as the faithful face the "Kaaba," the Islamic holy place in Mecca, Saudi Arabia, all Muslims confirm that they are brothers.

For those Korean soldiers who entered the Islamic faith, recent chances provided by the Zaitun Unit to come into contact with Islam proved decisive.

Taking into consideration the fact that most of the inhabitants of Irbil are Muslims, the unit sent its unreligious members to the Hannam-dong mosque so that they could come to understand Islam. Some of those who participated in the program were entranced by Islam and decided to convert.

A unit official said the soldiers were inspired by how important religious homogeneity was considered in the Muslim World; if you share religion, you are treated not as a foreigner, but as a local, and Muslims do not attack Muslim women even in war.

Zaitun Unit Corporal Paek Seong-uk (22) of the Army's 11th Division said, "I majored in Arabic in college and upon coming across the Quran, I had much interest in Islam, and I made up my mind to become a Muslim during this religious experience period [provided by the Zaitun Unit]."

He expressed his aspirations. "If we are sent to Iraq, I want to participate in religious ceremonies with the locals so that they can feel brotherly love and convince them that the Korean troops are not an army of occupation but a force deployed to provide humanitarian support."

(englishnews@chosun.com )

Source:
http://english.chosun.com/w21data/html/news/200405/200405280041.html 


Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^

Monday, October 24, 2011

Sunday, October 23, 2011

Soalan buat kaum hawa dan jawapan dari kaum adam

~Satu Soalan Buat HAWA, Satu Jawapan Dari ADAM~

Satu Soalan Buat Hawa.
Pandang kanan,



awek shawl merah jambu ala-ala yuna. baju sendat. vogue.

Pusing kiri,


 awek shawl kelabu bak hana tajima. tengkuk terdedah. gorgeous.

Tengok depan, 



awek legging rambut rebonding paras belikat. baju lengan pendek. stylo.

Toleh belakang


awek skinny dengan blouse labuh tutup punggung. tak bertudung. 

heels 4 inci. WOW.

***

Satu soalan buat hawa, memang itu ke yang korang nak? berfesyen tanpa meletakkan agama di depan? fesyen didahulukan, agama dikemudiankan?

Satu soalan buat hawa, selesa ke dengan penampilan sebegitu? menjadi perhatian kaum lelaki yang sememangnya mata keranjang? segenap tubuh diratah mata manusia?

Satu soalan buat hawa, apa tujuan korang berpakaian sedemikian? mahu tampak gah di kalangan teman-teman? sentiasa di atas? lepas tu apa? riak? takbur? bangga?

Satu soalan buat hawa, adakah dengan berbaju kurung bertudung litup korang akan dianggap kuno? adakah dengan fesyen lilit-lilit shawl akan jadikan seorang yang up-to-date? nahh~

Satu soalan buat hawa, adakah dengan berpakaian sopan akan menjejaskan kecantikan korang? akan menjadikan korang hodoh? nampak kecundang dalam dunia moden?

Satu soalan buat hawa, kalian berfesyen untuk kepuasan sendiri bukan? tapi pernahkah kalian sedar bahawa diri kalian takkan pernah puas?

Baca ni ;

Satu jawapan dari adam :
, seorang perempuan yang tertutup sempurna auratnya lebih bernilai di mata lelaki untuk dijadikan teman 

seumur hidup.

Satu jawapan dari adam, kecantikan seorang wanita yang menjaga auratnya dari dipandang lelaki yang bukan 

halal baginya adalah lebih mahal dari dunia dan segala isinya.

Satu jawapan dari adam, kecantikan si berbaju kurung yang bertudung takkan dapat ditandingi oleh yang lain. 

cantik, cun, ayu, dan sopan. apa lagi yang kalian nak?

Islam membenarkan fesyen tapi islam jugak melarang tabarruj. Allah tak suka mereka yang berlebih-lebihan. 

tahu? jadi bersederhanalah!~

"Sepantas mana pun kau lari untuk mengejar kepuasan dirimu, kau takkan pernah dapat mencapainya kerana 

kepuasanmu yang sebenar berada diantara kamu dengan penciptamu, ALLAH SWT..

Saya pun bukanlah baik sangat., tapi.,apa2 pun.,yang penting/.
Marilah kita sama2 berubah ke arah kebaikan., Perlahan2 pun jadila ;)
demi Allah., Allah baik ^_^ ., cintakanlah Allah ;D

ALLAHUAKBAR =D





Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^

Saturday, October 22, 2011

Hati2 wahai muslimat tercinta.,

Kaum muslimat yang tercinta dan mulia., saya bukan lah muslimat terbaik yang mahu menunjuk2 baik.,Jauh sekali. Namun, saya sekadar kita semua bersama2 memberi renungan terhadap semua perkara ini., Hidup kita di dunia ini hanyalah sementara sahaja.

Kita pasti akan mati juga. Ingatlah, selagi masa berjalan, selama itu, nyawa kita semakin hampir ke penghujungnya. Umur kita semakin pendek dan bukan bertambah., sementara menanti alam akhirat yang kekal., kita bakal singgah di alam barzakh.. Astaghfirullah.. Di sana jua kita sudah mula disiksa.. Pedih dan perit sekiranya kita meninggalkan dunia tanpa bertaubat kepada yang esa.,

Dunia hanya sementara.,persinggahan untuk mengumpul bekalan untuk menempuh alam barzakh dan penentuan di akhirat.

Sama2lah kita perlahan2 berusaha mempersembah terbaik sebagai perhiasan dunia yang berkilau dan mulia di sisi Allah .. Allahuakbar ! Allahuakbar..,

Marilah kita bersama2 meraih cinta Allah., kerana betapa indah serta manisnya bila kita mendapat cinta Allah. Segala yang dilakukan adalah tenang., dan Allah sentiasa berada di hati dan fikiran kita., Kita akan sentiasa lapang dan gembira.. sungguh

Mencintai Allah itu lebih indah yang tiada tandingannya., kerana., mencintaiNya,..
kita akan mendapat hadiah yang sangat hebat yang tidak dapat diberi oleh kekasih lain..iaitu ..pengampuan dan keredhanNya..
dengan mencintai Allah., kita tidak akan kecewa., sebab kita takkan pernah bertepuk sebelah tangan.., malah kita sentiasa merasa lapang dan gembira kerana dia ada di hati kita sentiasa., bila kita sedih dan dalam keadaan gundah gelana tak tentu haluan., kita mintak je pada Allah., pasti kita akan berasa tenang dan malah.,insyaAllah., Allah akan memberi jalan keluar baginya.,kerana , sesungguhnya,, sesiapa yang bertawakkal,Allah akan memberikan jalan keluar baginya ., dan dimurahkan rezekinya.,:) Allah2, indahnya.,subhannallah., bayangkan sekirangya kita menjadi kekasihNya.,serasakan dunia ini terang dan tiada onak duri.,

Bila kita sedang bercinta dengan Allah, kita selalu untung, sbb kita tak payah nk bayar duit top up mahal untuk berhubung dengan Allah.. kita hanya perlu bercakap dengannya je., dlm ht pun jd la., paling baik., tadah tangan je., senang bukan ? bila2 masa pun boleh., tak payah nk charge2 hp ke., hebatkan ? =)

Tapi., kdg2.,,sy akui..saya cemburu dengan mereka yang lebih solehah berbanding saya yg kerdil ini., kerana., sy cemburu..mereka sepastinya lebih dekat dengan Allah berbanding diri ini., saya sedih sangat., sbb kdg2 sy sampai terfikir..pasti Allah lebih mencintai mereka daripada diri ini..,
tapi.,sy tak boleh fikir mcm tu.sy kena anggap semua ini cabaran dari Nya., untuk berusaha bersungguh2 bagi mendapatkan tempat yg lebih tinggi di sisiNya., Allah maha adil lagi maha penyayang.,Saya lebih sakit sekiranya mereka lebih cintakan ciptaan Allah (kekasih biasa) berbanding Allah., Allah lah pemberi kebahagian dan kesejahteraan kepada hambaNya..

Allah..aku amat mencintaiMu.,

Walaubagaimanapun, percayalah.,fitrah wanita adalah juga untuk dipasangkan bersama lelaki., Setiap dari kita sudahpun diciptakan pasangan masing2., sekiranya bukan disini., insyaAllah ..DI SYURGA jua.. amiin =)

Maka, dengan itu yaALLAH., kau pertemukanlah aku dengan insan bernama lelaki yang juga sangat2 mencintai engkau yaAllah., agar ya Allah., dia dapat membimbing aku ke jalan yang diredhai engkau., agar ., suamiku dapat memimpin aku ke jalan menuju syurga., dan...agar dia dapat menyintaiku dan menyayangi ku dengan sempurna ,kurniakanlah kami kebahagian dalam keredhaanMu.,

Apalah guna hidup manusia di muka bumi ini sekiranya tiada keredhaan dan keberkatan engkau wahai kekasih hati ku. Siapalah aku tanpa engkau. Engkau la segala2nya bagiku, Engkau lebih dari segala2nya. Ampunkan dosa2 kami ya ALLAH. berikanlah hidayahmu kepada kami ,
Amiin..amiin..ya rabbal a'lamin ..

*minta maaf kalau ada yang terasa hati ye., langsung tak da maksud nk sakitkan hati. saya ikhlas nk berkongsikan tentang hal ini kepada saundara2 seislam ku yang ku cintai .,

Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^

Astaghfirullah :(

Ya Allah., takut sangat ='(

                                                            Astaghfirullahalazim. takut yaAllah..

hukum wanita letak gambar di facebook 


Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^

Wanita

Hmm., aku pun tak tau la aku mcm mana, takut =(

Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^

Wednesday, October 12, 2011

You'll regret if you read this .

Assalammualaikum and hello friends.,

I am so bored. I got nothing else to do than sitting in front of my  laptop and Sign in to my FB account..
I'm getting bored with my facebook as days past by..I don't know what to do with it rather than chatting. every night., the routine will be the same things to happen.. repeating all over and over again..
see..I told you not to read this., emm..did I ? haha..,, ahh .who cares.do you care??naaa.,of course you don't

  • .You know why ? It is because nobody is reading + viewing + responding to my posts anyway..
  • I talked to myself on each post that I posted...I asked a lot of questions., I expressed my feelings about many things so much.Those things are meant to me..& nobody cares bout it..
  • The only reason to all these questions would be .......> Amirah's blog is boring. ! ^__^" Nothing special about her blog.., boring..~~
  • I'm not a good blogger =( . Seriously., HATE IT ! 

I do not know what to post in here..
For sure., you'll feel regret after reading this post.. becoz this post is deadly boring..
Even so, I enjoy chatting with my online friends although they are the same people whom I chat with everyday .. everyday ? yeah, almost everyday.., As what I've mentioned before, my daily routine is repeating all over and over again .. Ahhhh.. boring !!
I want to go for a part time job. I'll be so thankful if I'm given an opportunity to work even if for only a month until the end of november!
B O S A N  B O S A N  B O S A N  B O S A N  B O S A N  B O S A N B O S A N  B O S A N.

And its been just 2 weeks of my holiday,, boredom has struck me and my life !
Can't imagine how my life would be for another 10 upcoming weeks !
B O R E D
B O R I N G
B O S A N
B O S A N  S A N G A A A A A T T T !
=(

Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^

Monday, October 10, 2011

Parkson =)

Assalammualaikum ^_^"., 

hye2 !

Okay., pejam celik,pejam celik...da  6 bulan rupenye sy berhenti dr Parkson.,
cepat sangat masa berlalu..,

Masuk keje di Parkson pada 4.1.2011., dan tamat pada 24 April 2011..,Saya masuk bersama2 dua orang teman baik saya,,iaitu
Menyesal la tak tulis setiap pengalaman kat blog nie masa kerja., aduihaii..
Hmm.,masa kerja dlu.., bermaaaacaaam2 ragam+perangai+jenis+mcm2 lg la jenis orang yg saya jumpa.. Hmm..dan..sangat2 mencabar..

Tak terkira la .., sangat2 tak terkira.., sepanjang 4 bulan kerja..rasa mcm lama jugak eh? huhu...
tp bestla jgk..mencabar... dan., ujian membuatkn setiap manusia lebih tabah ;)

:: KAWAN 2 ^__^ ::
Kat parkson., saya dapat banyak kawan ! Ada yang lebih tua..hehehh..,*jgn mara =D
ada yg lebih muda ke ?? haha..tak de.. kami la yg plg muda~!! hehehehe .*wink3..
Antaranya.,
 Kak Hanim yg cantik dan baik
Kak Salwa yg comel.,
Kak Pija yang sempoi..hehe
Kak Mimmie
yg comel + baik
Shikin yg commeyy..alololo2...hehe
Abg Zul yang bersemangat sentiasa ! haha.,
Abg Khairul 
yg pada saya pendiam,,dn sy rasa dlu dia agak pelik..heheh., sorry abg khairul.hehe.,tp sy tau.abg Khairul seorang yg baik ;)
AZLAN !  seorang yang sangat kelakar . The only person yg slalu buat saya gelak smpai nk pecah perut masa kat parkson.. haha !
Ms Tan.. haha *kawan ke ??
plg berdebar2 kalau berhadapan dgn Ms Tan.. Ms Tan ni.. baik tu baik..tp kdg2 pelik sikit.., tp dia baik ;)
Kak Ayu..
Kak Zurina yg baaaaaiiikkkk sangaaaat dan coommmeeelllll!!
Kak Akma..yg banyak berceloteh.. haha..commel !
Kak Milda
Hehehe., supervisor ni pun,,sy tak lupa.. suka kacau n usik dia.. Respon dia best dan kelakar ;)
mata dia.. pandai bergaya tu..hehe... Kak Milda2..,hmm..cepat je masa berjalan..tak sangka la...
Shazwan
Shazwan pun baik sangaaatt~!!! Sangat jujur..than...I think..he's the only cashier who always practiced...Q-MANAGEMENT..haha =Dweh..ingat lg tak
sorry for keeping u waiting..,
heheh..,tak lupa kenangan kat counter 4., mmg gila sangat..tak menang tangan kan ? sampai mlm tu kak zu call counter.., hmm..rindu la tym tu..kalau la boleh ulang,kn? =')
Wan DIY
Abg Firdaus !! 
haha..ini orang pun sempoi.., tali pinggang superman kegemarannya.., org ni la yg tlg aku kira duit closing masa memula bkak counter dlu..hmm... nak menangis sangat2 waktu tu..tak reti nk kira..langsung.. sbb,masa training tu.,mana ada bkak counter..sbb shift sy half day..jd..tak diajar.. jd.,masa nk kira first time tu..mmg lost sangat.., sedih ;(( takut..semua ada..huaah..,Tiba2.... superman muncul !! haha..,syukur sangat.., dan dibantu oleh Razin.. hmm..terima kasih sangat!. Takkan lupe that moment. .terima kasih sangat3 abg pedot ;) .,
DI tanjung katong., airnya biru,,lalalalala*tak ingat lirik..*...Budi yang baik..dikenang,..jua... hehe
Kiven,Stanley,Shibi.,
Shahrul
Aiman Aizat yang ...
saaangaaaaat baiiikkkk+sangaaaat baaaaaiikkk+baaaiikkk sangaaaattt~!! ehh.,perangai pun comel.,! btul..sape yg kenal dia.,mesti suka dia.., dia sangat polite.., rasanya..smua kat parkson suka dia. ,haha..aiman2..;)
Razin...
nampak mcm pendiam..tp baik ;)
Arif ., 
haha.., sbb bdk ni la..nama aku kne paging tau takk! lawak..die suke ajuk care aku cakap! hergghh!! hahadie pun baik dan sangaat independent..
Kak Jijah 
supervisor yang baik,ceria,peramah..rindu kak jijah !! jam merah !! hehehe..,
Amir Hakim
Isna
Kak Ila
yang sangat sweet <3 
Nazirul =) nasi lemak mak kmu sedap sangat.. I likee ;) Walauapapun., u're still my friend..:)
banyaak lagi laaaaa kawan2 !
promoter...
RON
yg baik+hensem..hehehh
Kak Thiru.
promoter ben10.. dia baikk.. i like her so much..
Ada lagi..tp da lupa la nama :(
minta maaf,,tapi., kalian tetap dalam ingatan saye ;)
Pengalaman sepanjang di Kaunter
:: Duit Palsu ! :: 
Hahh., Masa punch kaunter.., kalau terima cash.., mmg sangat dug dap..dug dap..dug gap.. Takut2 kalau duit yang diterima dan yg saya masukkan ke dalam cash drawer tu adalah D U I T  P A L S U !!
Lebih2 lagi kalau terima duit berjumlah RM 100,200,300 ,sampai laa keeeee.......
RM 1000+ !!!!!!!
mmg masa kira tu., mmg takut sangat..seriously..yela.. mana taknya..kat atas kepala..da keluar la kepulan2 awan..kepulan awan tu...ada nie ........................
takut sangat..nnt kuar kt surat khabar., bukan duit palsu hantui keluarga..tapi ..
Duit Palsu Hantui Juruwang Amirah !!!!!!!!
Mana taknya kome.,Bayangkan... kalau sepuluh2 sekali duit RM50 tu palsu.., tak ke niaya??
RM500 melayang.. langsung tak dapat gaji..keje ponat2., tp,duit bagi kat parkson balik.. hmm.., tak baik btl tau sape yang buat duit palsu ni.Berdosa.. mgkin kat dunia dapat barang yg die suka., tp kat akhirat.. Bersediala berhadapan dengan Allah.. haa..haa..tak tau....~~~~~~

:: Voucher ::
Ini pun., merupakan sesuatu perkara yang leceh., Voucher kat parkson bukan sebarang parkson.. Kalau kat JJ., ble da terima voucher., terus je cancel guna pen., tp kat parkson..leceh bukan main.. kena cop la.., ada cop khas., pastu sesudah cop., kene tulis id atas tu.., hmmm..leceh sangat... ='( 
Bila da ramai sangat customer., mana sempat nak cancel kat dpn customer, sbb kena cop2., jadi.., bile kena tangguhkan cop tu., maka bertimbun2 la.. mmg leceh.. pastu., segalanya jd lambat.. sbbnya...kena kira satu2 pulak.. tak suka !!
Pastukan, kawan2., yang paling ntahapa2., kalau hilang..kena bayar tau.., contohnya.. kalau hilang voucher bernilai RM10., maka,,kena la bayar RM10.. kalau hilang RM 50??? Alamatnya... fhm2 je la.. hmmm...
Oh ye.. bukannya kalau hilang je yang kena bayar balik..yang paling tak adilnya... kalau teramik yg expired dr customer..pun kena bayar jugak! Hmm..leceh gila2., kalau ramai sangat customer.. mmg tak menang tangan la.. MMG SETIAP MASA WAJIB BERHATI2.. mmg bahaya dan leceh.. ramai dah kena tau.,
*tp alhamdulillah.,tak pernah kena ., ^__^.ehh..penah..sbb terscan dua kali.sbb ., ahh..benci~malas nk ingat balik`
Sebab tu la., saya cakap nk cari yang lebih berbaloi.. kalau gaji 1000 xpe gak.. ini ciput nk mampus. ahhh..geram... jj pun busuk2 900 pun dapat... ini., 800 pun susah.. ahhhhh~!!!

:: CREDIT CARD ::


*ahahh.., keadaan selalu terjadi.. saya rasa bersalah kalau nk bgtau customer kalau kad dia declined...,
Yang tak sukanya.. ada customer yang tak reti bahasa.. dah cakap decline byk kali..asyik2 nk paksa.. bahayala kalau main proceed je., nnt tak pasal2., orang beruniform hijau ni jgk yang kena bayar.
TAU TAK~!!!!!


Hmm., credit card..pun..mmg nampak mudah untuk diuruskan., tp kena hati2 jgk.., sbb takut2 card palsu.. dan., kalau decline..dan..banyak lagi la !!

Pernah satu hari tu., sampai ada customer mintak nama dan ic saya sbb ..
sy banyak charge die bnyk kali..(sbb tpaksa cancel2 byk kali) bukan ape..asyik2 keluar UNEMBOSSED.. takut la..~~ Dah cashier room pesan jangan terima kalau UNEMBOSSED., saya pun tak nak terima la...
Dahla jauh dari dalam parkson..waktu tu kat concourse..ada promotion luggage..jauh dari parkson.. kat kenny rogers tu.., bila ada masalah..tak da sapa pandai nk tolong tau ='(
gelabah sangat..dah la slalu dapat jauh2.., adui.....

Nasib baik ada customer yang memahami.. tq uncle,tq auntie.. ^_^.

Kerja kat parkson mmg kena hormat gila2 kat customer.. Ada POST SALE SERVICE yg perlu dipatuhi..
saya pun da lupe.. kalau tak silap., 
  1. Ready for service
  2. Customer approaches..
    ahh..tak ingat laaa!!! haha =D
    ada 12 langkah yang WAJIB dihafal.. kalau tak.
    kena coaching...

    kuang kuang kuangggg~~~.

    Walaubagaimanapun., saya tetap enjoy dgn kerja tu., =D
    Lebih2 lagi., bila  da dapat duit tu., dan sambung belajar..,rasa berbaloi sangat2., sbb dapat guna duit simpanan kalau nk beli buku2 kat uia tu.,dahla mahal sangat.. satu buku campbell biology je.. dah RM110 tau.. The best part is.. best sangat..tak guna langsung duit mama and ayah..,  tak pyh mintak pun.,guna duit simpanan je.. hehe., bestkan ??
    * waktu tu,biasiswa tak keluar lg* semua kne depends on our own..
    sbb tu la sy nak kerja.. nk kumpulkan lagi duit simpanan.. Bila ada duit simpanan., pegi mana2 pun tak risau =D
    hehehe..,  ;)

    Okayla kawan2 yang disayangi., sampai sini dlu tau ;)
    sbnrnya..cerita2 ni., hanya 10% je.,
 banyaaaaaaaakkkkkkkkkk laaaaaaaagiiiiiiiiii cerita yang aaaaadaaaaaaa~!!!
terlalu baaaayaaaaaakkkk peennngaaaaalaaaammaaann ~!!!!!!

BETUUULLLLLLL TAAAAAK TIIIPUUUUUUUU~!!! hehehe ;)

Bila ada masa., saya coretkan sekali lagi yea ;) 
Jaga diri baik2 :) Terima kasih sudi luangkan masa bersama SAYA !
Kalau tak keberatan, post la comment dan..dan..follow me!  hehe.,
**ahh..........malunyeaa~~~
tataaa....wslm. ^_^


Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^

Sunday, October 9, 2011

Did I do anything wrong ?

Assalammualaikum dan Selamat pagi kawan2 

(^_^)

Wahh., awalnya saya post blog nie..hehe...
semua da mandi ke belum nie?
*pdhl..penulisnya tak mandi lagi pun.., heheh.,saje,nak beramah mesra.. ;)

Hmm.,semalam,( Sabtu, 9.10.2011 ) .,
saya online fb sampai pukul 2 lebih tak silap..,
tengah2 suspen tgk Final Destination.. adala jgk selingan tgk2 fb..walaupun tak da pun chat dgn sesape wktu tu..
saje2 je.. sbb.., takut tgk FD !!
jadi.,tgk2 fb n blog sbb nk kurangkn rasa takut yg memuncak~!!

Bukan ape., bila da ada selingan2 tu.., rasa takut tu jd hilang ;)
huhu~

Tetiba...


ada friend request...
Bila saya tgk nama dia.........
cukup............
MENAAAKUTKAAAAANNN !!!!!
TAKUUTTT!!!!
*Dah la Final Destination 3 tu da cukup menakutkan saya... tetiba...orang add tu......menakutkaaann!!*


Nama dia pelik...*ala., nama2 indon tu la*

saya approve sorang je...
itupun...cukup mendebaaarrkann !!
dugg dapp...dugg dapp..dugg dapp......

nk tgk gambo2 die jp la.. mana la tau..kalo2 rupanyaa dia itu.. cowok yang kayaknya MILLER KHAN add aku...*da keluar da slang indon ....
korang kenal tak siapakah gerangan Miller khan itu ? Ada tgk cinta dan anugerah tak? ala..ya avian tu...
untuk yg tak kenal tu....
ini dia...tadaaaaaa~!! hehe....
ganteng nggak??
haaa..ini la die MILLER KHAN !
feveret akuh ni dulunya...sekarang..biasa2 aja,,..

OKay... Sambung cerita...


Bila saye bukak je photos die..tgk2
:
:
:
:
Opocot ngkau..

NGAAAAAUUUUUMMM~!!!!


Gambo2 harimau! banyak sangat~! 
!=_=!

 ambik kau,.dlm air pun ada..haha..
(ini amik kat google..gambo2 sbnr tak sempat nak amik)

ngaaaaaaauuuuum~!! 
ROOAAARRRRR~!!!!
*lagi2 la aku bertambah takut...tak yah tgk gmbar2 la.. tgk nama pun...cukup takut...~~*

tp tgk2 .. esoknye.. die da remove sy dr friend die...takk taauu nappeee~~! takut.. ='(


Pastu .., sy terpikir... 
apa yg saya da buat sampai diorang add serentak ? Diorang mcm nk view sesuatu je...?
takkan sbb saya selalu buat slang ala2 indon ? salah ke ??
SAYA MINTA MAAF KALAU ADA BUAT SALAH KAT ANDA SEMUA...YEA?
MAAFKAN SAYA =( 
MINTA MAAF SNGAT.....~!

sepatutnya,.,diorang hepi la sbb orang negara lain nk try2 cakap bahasa diorang.. 

takutla.... hmmmhh...
xpela..mungkin kebetulan je,kan ? 
kebetulan yang sangat2 mendebarkan... 


*i'm a paronoid..! 

KAWAN2 SENEGARAKU.,NEGARA MALAYSIA YANG TERCINTA..
BANTULAH SAYA KALAU ADA APA2 YANG BERLAKU,,
SAYA TAK BUAT SALAH PUN..BETUL ='(
PERCAYALA CAKAP SAYA
 D'=

okay..sampai cni je dlu ., terima kasih sudi baca..yea =D
*senyuman dlm ketakutan........



Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^

Saturday, October 8, 2011

TAK perlula.,


YESTERDAY...All my troubles seem so far away...
haha..,
Yesterday., I went to popular n filled in the vacancy form ..,
The basic salary is 8oo monthly.., waa.., it is higher than my expectations ! the basic is as well as higher than what I gained from parkson..the working hour is 5days in a week which include 3 days of full shift with 2 half days..
At the same time, I actually feel so hard to decide whether should I go for work or not..,
When my father got to know about my planning., he said " ayah ingat., tak payah la.,"
because.., by the time I start to work., it's already school holiday., and if I decide to go ahead with my part time job, I would become the distraction for any planning regarding on vacations !  N i really hate that situation., I feel really bad n start hating myself... ='(
I experienced it before when working in parkson.,there are so many things that I missed out... As what I have mentioned before.. It feels like so far away from my family even though I get to come back home everyday..
have you ever heard this phrase ?
:
:
:
:
:
SO NEAR YET SO FAR
I bet you do..
That is the phrase that best describes my feelings when I have to work all day long for almost more than 11hrs.. 
Pity my dad because he is the one who sends and fetches me each time I was working at parkson..
Thank you dad ^^
 I love him so much~!
He sacrificed so much~!!!!!!!
And.. If possible, I don't want the same thing to repeat all over again... that's why ,I have to think twice and wisely so that I am able to make a brilliant decision ;) 
yeaahh ~ 

So., the conclusion would be., 

I will not go for any part time job.
I'm ready to serve for my family ..haaaa~~~~ ^^ 
I will be sitting at home along 3 months holidays .
I will not missed out from any family event because my presence will be always there with them <3

despite that.,
there is also something that makes me feel empty and uneasy.. 
I want to increase my savings.,
so that I can depend on myself better without relying everything on my parents ;) 
Even so, InysaAllah, perhaps there is something much better from Him , lets juz pray the best for our upcoming events ^_^


Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^

Friday, October 7, 2011

543 ke klcc =D

Lepas habis exam., terus ktorang keluar ke KLCC..,
                                                              BEST  sangaaaattt^0^
sebab dpt tgkap gmba bnyak~!!

Pastu...dapat release tension ! 
Huuaaaaaahhh !

Kami keluar pukul 3ptg., sampai kul 10mlm ., hehe..
Sampai2 je.., makan 
PIZZA BARU = 10 LAYERS.. 
S E D A P.. 
even so., tapak pizza tu keras sangat.tp tak pe.. sedap =D
Hmm..,on that day,I wore a shawl.. And..that red shawl is the only shawl that I have., Sebenarnya., saya tak pandai pakai,,n tak mau pakai pun! But my roommates pushed me to do so !
Okay..fine.. Finally, I wore it..However, I am not good in wearing it at all ! I don't know even know how to wear it.. Luckly they were there to help me to wear it on... ;) 

Lepas da bergembira jalan2 sambil tangkap gamb0.,
Okay.., Bila da lepas solat maghrib., saya tak reti nk pakai shawl tu balik !!
Once again., I have to rely on my fashion advisers .. heheh...
2 orang pakaikan untuk sorang..?? sepatutnya,,mmg memalukan,, kan?
Fatnin : Nurul! Malu je !
Me : Malunye weh..! make up beria pakai.. tgk2., ble pakai shawl.. hampeh...
*malu sangat.. mesti orang ckp dlm hati.. "tak reti pakai shawl, nk pakai jgk" 
huwaaaa...
xpe la.. I know i can count on you guys ^_*
ini antara gambar2 yg ditangkap oleh padi.. 
(pendatang asing dengan izin)
hehehehh.., 



 Yang tak bole blah nye., ktorang berbahasa indon dgn diorang.., haha 
lawak sangat.. 


Me : Selamat petang ^_^  ( ahh suppose to be selamat sore.. )

The Indonesian : Iyaa  =)


Me : Boleh tolong tangkap gambarnya nggak ? 
                                                                   
                                                                  She : Iyaa.., bisaa...

after capturing once...


Me : Bisa dilihat sbentar nggak ? *smbil tgk gmbar kt hpku,, 

        Wadduhh.. ini cantik sekali..! .terima kasih yeaa..! Bisa sekali lagi nggak?? 
*purposely did that to show them the picture of how friendly Malaysians are =)*
She : *sambil tersenyum riang .,terpancar sinaran putih giginya..

           Iya..iya =D .., 



selepas da tangkap.. ktorang beramah mesra pulekk... 



Us : Kami bicara Indon ini ada kayak warga indon nggak ?
She : Tidak la.. kerna udah tinggal di kl lama kan., jadinya lainlaa... * slang indon sejati
Me : Kamu asalnya dari mana ? * what a nonsense question..For sure she's from Indo..

She : Dari Indonesia.. kami bkerja itu..di kilang... 

Us : Ohh =D .., okay yea..terima kasih banyak~~! ^_^


Kami : waduuhh.. kamu itu..dasar indon cellupp~!! haha.. =D

Bila balik malam tu.., kami sampai kul 10 lebih kat uia pj.. perhh.ramai kene tahan daa.. 
mmg suspen la... takut jgk rm50 melayang terrr..bang...
ghope2nye., Pk guard tu nk check matric card.. Almaklumla.., mmg ramai gle yg kuar hr tu untuk menyambut hari merdeka sem 1., ble sampai2 je,,mcm P.A.T.I daa,,,
Alhamdulillah bwk matric card..
okayy,..tu jea.. hehe..
thanks for reading =D

Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^

Bosan., can anyone hire me for a work ?

Assalammualaikum ^_^

Setelah final exam berakhir,, maka tamatnya sem 1 saya di pusat asasi UIAM, pj..
Bila da hbs sem1 .,, semestinya akan bercuti =)

Dan., kami., akan bercuti untuk 3 bulan =D
hip2 hooraaaayy~!

weeeeee~!
huhu..,

Mulai hari isnin pagi..

subuh : solat (lps tu tdo balik kejap..heheh)
9am : sidai baju,,,
ahh..perlu ke bgtau rutin harian ? haha...

dr pg sampai malam... aktiviti same je...
alaa.. nk keje...want to increase my savings.. haha =D
but yet.. i still dun have any idea for any new job.. when asking around., people would suggest


PARKSON 

Sorry parkson..,I couldn't work for more than 11 hours in a day (for 4 days) and a half day( 7hrs ) in a week. Just realized that there is no difference between working half day shift in parkson and full day working as a teacher on weekdays..In return., I only gained RM*** ='(... Most saddening is., I actually have spent most of my time at work and getting far away from my family.It feels like working far away from my home even though I get to come back home everyday.,
Okay,. the reality is.. It's not that i'm demanding for a job that is highly paid.. I am actually looking for something worth due to my satisfaction..
do u understand what i mean ?? do u really understand??? do u?? do u???
So.,due to my eager to do part time job, a day after the day  I reach ipoh., which is on Monday., my father drove me to Impiana Hotel.. I was then interviewed by a woman who is in charge in human resource ..
I was seeking for a post in the office ( sales coordinator ) .., 
knowing that nobody is willing to hire a temporary worker, I tried really hard to hide from her that I'm actually a student who is having semester break which is only for 3months long~! 
 Tp.. akhirnya... " O'oh... kamu ketahuan... "
Pastu., she gave me a few examples of temporary worker who worked there only for a moment .
Okayla.. in conclusion..I failed to get that job just because of I am not able to work permanently.
xpe la.. . there must be something that is much2 better from Allah..
Allah is the best creator., He is the best decider ., He knows what the best for us.. and most important thing is,He loves us so much , that's why he always give the best for us =D .. I love you so much Allah... 

Okayy., anyone could give me any brilliant idea ? hehe..,  ^_^

Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^