Dunia ibarat NERAKA bagi orang mukmin tetapi SYURGA bagi orang kafir

Monday, July 29, 2013

Hamba Allah yg kerdil..

Assalammualaikum :)

Subhanallah..lamanya sy tak update blog ni...dah setahun... kalau ni almari buku..... mesti x nampak buku2 lg dek ditutup habuk yg saaaangaat tebaaaal.




Salam Ramadhan =D happy3! happy tak? =P
Saya suka Ramadhan..mcm semua org jgk..
sebab rasa tenang, best sangat2, rasa bumi ni aman dan sgt2 berada dlm lindungan Allah..walaupun sejak azali lg mcm tu...tp..Ramadhan ni special..rasa hati sejukk je..selamat je.. Almaklumlah..syaitan2 pun di ikat..

Hmm...sekarang ni dah 20 Ramadhan 1434H.. MashaAllah.., pantasnya masa berlalu... rasa mcm baru seminggu je berpuasa... Nt pejam celik pejam celik..dah hbs raya.. cepatnya...

Alhamdulillah.,masih diberi nafas untuk hidup di bumi Allah menikmati nikmat2 kehidupan dunia.menikmati Ramadhan,.. Masih diberi nafas untuk mencari bekalan untuk dibawa ke dunia akhirat khususnya., Sebagai hamba Allah., sudah tentu banyak perkara yg diuji..., banyak sekali... apatah lg sebagai seorg perempuan,kan?

                                         

Allahuakbar...dunia ini hanya sementara, pinjaman semata, godaannya terlalu hebat. Kelak diri ini, kita semua akan kembali ke rahmatullah jua.. Ya Allah..panjangkanlah umur kami semua, dlm keberkatan,keredhaanMu ya Rabb.. mudah2an..ketika Kau mengambil nyawa kami nt ya Rabb, biarlah dlm keadaan beriman kpdMu, dlm keaadan senang, baik, diampunkan segala dosa2 dan cukup bekalan untuk dibawa ke sana.. Bukan bekal makanan....tetapi.... bekalan amalan kita supaya diperelokkan urusan di sana.. supaya,.mudah kita menjawab soalan2 Malaikat Munkar & Nakir... soalan yg sudah dibocorkan di dunia...tetapi ingatlah..sekuat mana pun kita menghafal...namun..hanya dgn amalan kitalah, yg akan menjawabnya...

Aku byk berdosa :'( Aku rasa byk hati2 manusia yg aku kecilkan... :'( maafkan saya yea :'(
Ya Rahman..panjangkanlah umur kami agar sebanyak bekalan yg mungkin dpt kami peroleh, byk kebaikan yg dpt diberikan untuk yg memerlukan...dan..plg penting RedhaMu ya Rabb...

Di alam barzakh, kita keseorangan... :'( gelap,.ntah bagaimana azab kita nt :'( takutnya ya Rabb ... :'(
Kau permudahkanlah urusan kami semua di sana... jadikan alam barzakh kami sebahagian drpd taman2 syurga yang indah, terang, wangi, luas seluas2nya... :'( dan bukannya lubang2 api neraka ya Allah..
Selamatkanlah, lindungilah kami, jauhkanlah kami dari siksaan azab kubur dan api neraka, mudah melepasi titian As-sirat dan berikanlah kami syurgaMu..Kurniakan kami syurgaMU ya Rahman.... aamiin ya Rabbal 'alamin....



Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^

No comments:

Post a Comment