Dunia ibarat NERAKA bagi orang mukmin tetapi SYURGA bagi orang kafir

Sunday, February 14, 2010

Akibat mengutuk . amanah hampir tergugat !!


 

Selasa , 9 February 2010 . 

As a finance coordinator of BoLP , kenala pegang kunci drawer . Dalam drawer tu lah ada disimpan beratus ringgit. Okeyh...

Pada jam 11.10 a.m ., rasa nak terbuang air kecil yang amat sangat ...hahah ! Kemudian, lepas sampai dari bilik agama, saya terus nk ke toilet, pastu

Shikin : Pegi mana ? Nak ikut ???!
Mirah : okey2 .. 
Izni : kite pun nak ikut?? =D
Mirah : hehe..cpat sikit.. tak taham nieh !

Selamba ja kluar 3 orang without any permission and a pass for going out of the class . Tp mmg da biasa mcm tu dah.. Bukan buat salah pun ? hahahahahaha !!

dah sampai toilet , aduhhai, bukan nk mengutuk ke hapaa.. tapi mmg busuk lahh !! kotor sangat.. geram ! dah lah benda tu pun letak merata.. BOLA !! ( hanya sesiapa yg terdekat ja faham ayat uh,haha ! ) Punya la kutuk2 tandas tuh ..  Last2 nya, masuk lah tandas kat bilik persalinan punya ..  Yang itu pun, masih ternanti2 lg.. siap tutup mata lagi . Tp waltu tu shikin da keluar dah .. tinggal izni n i jea yang blum msuk toilet lg .. hehe..

At last, lpas ..... , saya msuk dlulah,.. haha ! berkira sangat... tp , serious., KOTOR lah ! Pastu , alhamdulillah... lega =D . Lepas flush , mmg da terbiasa siram2 air kat tepi2 lantai tu , sbb rasa kotor la kalau tak siram2 sket, kalau tak pun, berbau lak nanti ...

Tetibaaa.... 
ckliiinnggg~!!!!
tidakk~!!!! 
Kunciku !!! Amanahku !!!!
jatuh dalam lubang tandas tuhh !!

Mira : Izni~! Shikin~!!  mcm mana nie??
Wadduh... Last2nya , tetiga orang sekali masuk dalam tandas ... Punya lah lama merenung dalam lubang tandas uh  . . . tpi rasa lucu sangat !! mmg gelak gila2 la !

masing2 buat gaya ruku' sbb nk tgk kunci dlm tandas uh . Punya la renung dan renung... tetiba saya berdiri ..

Mira : Weyh , kita nk panggil mak cik yang bersih2 kan la ! nk mintak dia tolong .tapi mana dia?nnt, apa pulak yang dia cakap nnti ?

Izni : Ya Allah, Terkejut aku ! Ingatkan nk amik kunci sbb punyala ruku' lama2 . Rupa2nya, nk panggil mak cik bersih2 .

Mira : mcm mana weyh ? kita nak panggil !! Hmmh, weyh, kalau korang jadi kite, korang amik tak ??

Shikin : Kalau kita , kita amik jea . Tp, disebabkan tu kmu punye, kamu kenala ambik .. hehe..

Mira : hhmmmh,, macam mana nie ????


Pastu, masuk balik dalam tandas tu .. renung balik dalam lubang tandas tuh ... Try masukkan tangan dalam lubang uh ! tp .. GELI !!!! Tak mau !!! Yang Dorang ,

Izni : cepat la Nurul ! cepat ! 1,2 ,3~!!
Shikin : Masuk je weyh ... masuk je cepat ...
Mira : betul ke weyh ? ? kalau kmu jd kite, kmu amik tak ???
Shikin : amik amik ...
Mirah : terima kasih weyh !! kmu bg kite smangat !!!

Suddenly, dorang gelak ! haha ! dorang cakap the word bagi semangat tuh lawak ...! haha ! lawak eh ? TP tak da cara lain selain live tangan nie ???alahhaiii....

Kerja2 menyelamat dimulakan :

cubaan demi cubaan..

First trial:  Hanger bersaiz besar ...
selepas cubaan : Weyhh !! Tak muat !! alaahhh !!!
Result : FAILED .


Second Trial : Benda putih, tp panjang..tp tak tau pebendanya .. haha !
Selepas cubaan : Weyh , mcm mana nak ambik ? penyangkut pun tak da? stakat cucuk2 je buat pe ?  hahah!!!
Result : FAILED .


Third trial : Hanger pendek sket .
                    Mira : Ahh ,, tak kesah ! patahkan jea kepala dia ! hiyakkk !!!
                    Pastu... try masukkan, tetap tak boleh... yang boleh, air dikocakkan jelahh bolehh ! geli...
                    Nampak hitam2 sbb air dikocak2kan ,   
Result : FAILED !!!!


keempat ! : Plastik coklat kecik .
                    Izni : Haa.. nie! nie !
                    Mira : Weyh .. mana boleh. ..kecik gile !! geli la !!
RESULT : FAILED !!!!!!!!

Tetiba , datang ilham ! Haha... nape tak daripada tadi datang ilham yang senang kacang nieh ?? hahah! hmm, mungkin sbb tgh risau sangat,..cemas gila.. sampai otak pun tak leh nk fikir..

The sixth and the last success trial !! = Plastik besar !!! yeayyhhh ! kali nie, mesti boleh ! Amin ! Apa2 pun , bau dulu plastik tuh, busuk tak... haha ! Lepas tuh, dorang ikatkan plastik tuh ..  mmg gelak gila2 lah !

waktu tu mmg takut2 kalau miss lau , pn Devi ( dorang guru disiplin ) masuk dan marah2.. Tapi...ahh ! tak kesah...demi kunci..aku mesti amik ! kalau dorang masuk lg bagus... suruh dorang amikkan !

Selepas 40 saat, jeng jeng jeng !!! Izni memberi semangat fizikal, shikin bg smangat mental .. 

Izni : Weyh, kite pegang tangan kamu ..! Hahah ! weyh,,, knpa tangan kmu pendek sangat ?? 
Saya : Weyhh.. bukan pendek ! tp kite tahan drpd masuk ( cecah air lubang tandas uh ) . 
Tangan pun dimasukkan. .. Ya Allah .. punya la menjerit2 ! haha ! lawak gila !! Punya la berusaha nk capai kunci tu,,,
yeayyh! dapt keluarkan sumting... ,
tp, rupa2nya...DUIT SYILING !! UWAAA !!!! DAH LA HITAM, TAK DA GAMBAR DAH pulak tuuu !! IYAKKK !! 

Hati mmg nak nangis sangat sbb amanah nieh.. kalau pin tudung ke? duit ke, tak pe la jgk.. ini kunci Tapi sebab semangat  gelak  tu melebihi seeeegaaalaaaanyaaaa !!!!!! 

Semangat membara ! tak kisah dah... tp susah nk ambil sbb tangan goyang2...sbb... izni tgh tergelak2!!! hahah !

Saya : Izni ! jgn le gelak ! tak bole nk focus ! hahahahah !! sbnrnya aku pun nk tergelak..tp tahan !
Izni : the most memoriable memory !  
\

Dengan penuh hati2nya,, akhirnya...akhirnya..dan akhirnya,,,~!!
alhamdulillah..!!!!!!!!
 berjaya ! kunci berjaya di selamat kan !
yeahh !!

Tangan pun dikeluarkan ...

Saya : cepat weyh! tolong ! bukak ikatan nieh !
Shikin : Eeii,, ada air masuk dlm plastik ..
Haha.. saya tak nampak pun,. mata mmg ditutup !!
Cepat2 letak kunci kat tepi, trus saya keluar dan cuci tangan .. kuat2 cuci... waktu tu , mula la.. dorang yang kat luar tanya,.. apa da jd ? kenapa ?? apa da jd ?? Hahah! tak mau cerita..penat !

yang bestnya, sampai duduk terus kat lantai tepi lubang tandas uh, dah tak kesah benda lain... Nampak tak ? daripada kutuk gila2 geli ngn tandas uh, daripada tutup mata dan sanggup membuang dengan position lain, akhirnya, sampai terduduk kat situh .. hmmmh..
Oleh itu, wahai kawan2 ku sekalian, jangan mengata2 atau kutuk pada sumting yg tak disukai,. Percaya la, pasti ada je balasannya.. Sedarla diri tu sket ! haha !

Balik kelas, cikgu pun tak da ! haha ! Pastu Shikin bg sanitizer Dettol banyak2!!!! 
thanks a lot my dearest friends !! Luv ya so muchh !! kalau korang tak da..ntah lahh !!tak tau la ! kalau korang tak bg semangat dan pertolongan, ntah lahh !!

Muuahhh !!!!! Muahhhh !! nk peluk, tp , tak selesa la...kalau kite da mandi2.. bru kite peluk eh?? hehe !! thanks a lot ! thanks IZNI n SHIKIN ! Thanks ALLAH !! ALHAMDULILLAH !

USAHA TANGGA KEJAYAAN ! =D

ucapan buat mu kunci =-

Wahai kunci, ku sayang dirimu., takkan ku bawakmu ke tandas lagi , akan ku buat kunci pendua mu .. tak lama lagi kau akan ada kembar.. kaulah antara barang terpenting selain handphone, laptop dn _____ . hehe... aku sayang kau kunci !! jangan buat aku mcm nie lagi ! hahaha !! mmuahhh !

!!!! I LOVE YOU KUNCI !!!!

Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^

3 comments:

  1. lETAK nama yea kalau nk comment ? hehe =) thanks !

    ReplyDelete
  2. hahaha...
    lawaklah..
    taktahan nak tergelak...
    habis basah skrin laptop ni kena air liur...

    ReplyDelete
  3. haha !
    terima kasih krn sudi membaca fini ! =D

    ReplyDelete