Dunia ibarat NERAKA bagi orang mukmin tetapi SYURGA bagi orang kafir

Friday, June 11, 2010

Amannya Malaysia,,

Walauapapun terjadi, Malaysia ttp negaraku yg tercinta.. Saya sayang Malaysia.. Saya berasa terlalu bersyukur kerana dilahirkan di negara Malaysia..


.Cuma yang kesalkan,,.
SAYA tak faham kenapa msh ada orang nk pertikaikan Malaysia itu, Malaysia ini ... Cara mereka mengkritik Malaysia seakan2 mereka lupa sapa diri mereka., diorang ingat dorang tu bagus sangat ke , layak sgt ke nk tinggal kt Malaysia ? Come on la wey..Negara2 barat tuh byk menipulah, aduh,

Saya hairan , kenapa apa shj yg dibuat kerajaan , ada sahaja yg dikritiknya.. ada sje yg tak puas hati...
Alamak, kalau mcm tu, pegi la kemukakan kt putrajaya sana tuh .. knp ? tak berani ? takut ?? Tau takut, kalau takut,tu,, jgnla buat gaya berani sangat,. Berusahala terima negara ini dengan seikhlas hati dan gembiranya..
Jangan jd bodo percayakan media barat yang kebanyakkannya cukup HEBAT sekali mereka2 cerita,,memutarbelitkan kebenaran,
Hmmh, cuba la korang fikir,, kita seharusnya bersyukur tau tak, dpt hidup kt negara aman damai , bebas drpd ancaman bahaya termasuklah letusan gng berapi , gempa bumi, puting beliung yg mcm kt US.. Allah...Allah...

Allahuakbar,  aku sungguh bersyukur dgn nikmatMu ini..Alhamdulillah...
Kalau ada sesapa terasa, saya minta maaf sangat.. Saya tak boleh tahan tgk orang MENGUTUK2 Malaysia, sakit hati ...

Tolong la wey, kerajaan cukup prihatin dengan rakyat Malaysia, kerajaan berusaha sedaya upaya untuk berlaku adil dn saksama dalam hal2 yg berkaitan,.. Allah pilih pemimpin yg benar2 layak untuk memimpin sesuatu pimpinan... Ingat, semasa undian pilihan raya umum , kita semua mengundi siapa pilihan kita, kita merancang siapa yg kita mahukan, tetapi Allah yang menentukan semuanya.. Hmmh., Ingatlah, apa yg berlaku, semuanya ada HIKMAH yang sangat besar dan hebat...
Kita harus bersatu padu, bekerja bawah pimpinan 1 Malaysia..
Jangan la asyik pertikaikan apa yg kerajaan usahakan...  Sama2 kita usahakan apa yang diusahakan kerajaan...sama2 terlibat...apalah salahnya ? JANGAN ASYIK TENGOK, DAN MENGATA PIMPINAN NEGARA KITA, TP TTP MAKAN DUIT SUMBANGAN KERAJAAN..HAHAHAHAH!!! ITU YANG TAK FAHAM TUHH,,
kalau rasa tak suka dan tak puas hati, Malaysia pun tak hinginlah rakyat yang tiada rasa cinta dan taat kepada negaranya... ( aku pun tk mau jgk orang yg tk bersyukur dgn nikmat negara ini ) ..
Hmmmmm... Apa2pun , rakyat malaysia harus bersatu,.
Orang kita kena bangkit..
Cintailah negara kita =)



Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^

No comments:

Post a Comment