Dunia ibarat NERAKA bagi orang mukmin tetapi SYURGA bagi orang kafir

Saturday, September 4, 2010

Hayat , Kueh n Co.

Cakap pasal kuih raya jea, msti teringat kat hayat..
perh.. kuihnya bukan main laku lagi kt skola..
lbh kurang 60 tempahan la yg dibuat,,,

Hr Jumaat tu, sy skola mcm biasala kan,,
cuma, mcm biasa jgk, hayatul tak dtg skola,.. hehe...jgn mara hayat,,
sbb hayat dtg kul 9 lebih..pakaian dia..perhh,.. yg paling huuiiyoooohh!!nya, dia datang bawak kereta !!
kereta yg dbawak bukan sebarang kereta...bukan kereta yg kecik tuu., no no no...
dia bawak gen2! huhuhu! tak macam dak skola langsung... macam da keje!!

Pastu, lps dipanggil oleh hayat, ktorang ( IZNI, HAYAT N MYSELF) pegila kat kereta dia..
hahahh!! mcm tak pecaya kmu hayatul yg duduk sblh kite !!  km tau tk, kte rasa mcm kite ni budak kecik sangaaaattt,, yeala, "kmu dah pun bawak kereta.. kte nie.. hr jd pun blm lepas lagi... duhhh.. jauhnya ku rasa ketinggalan.."

Bukak jea bonet kete, hulammak,, 3 kotak besar tuuh,, hanya isi kuih jea... 
n den, kueh2 tersebut, dibawa pula naik ke bilik guru..
wadduhh2,,,beratnyea!! berapa byk kali ktorang berhenti di "RnR" .. Bukan main banyak kuehnya! BERAT!
Ble da smpai d bilik guru,.waktu tu ,amboiii.. ckgu bukan main mengusik lagii...
izni n i nie, dikatanya la pekerja hayat, hehe~~
jd tukang amik2 kuih, dan tick2 nama ckgu2 yg dah bayar...
lawak pun adaa..
yg bestnya,, pastu ktorang dapat duit raya!! ( tp pada saya, itu adalah upah) ,, hehe..skali lagi, jgn marah hayat!!


Dah tu, pesanannya makin bertambah2,... maklumla... tgk kueh sedap..
hehe... apa2 pun hayat, kte tabik spriiiiinggg kt kmu.. berusaha gigih menjual kueh tanpa rasa segan silu.. smoga cita2 kmu nk jd ahli perniagaan berjaya,! sbb kte tgk mu mmg berbakat !! chai yokk!!
Apa2pun, sebelum pape,, nk berjaya,, study mesti gempakk,oke!!

p/s : kite nk gmbr dgn izni yg berlatarbelakangkan kotak kueh raya ! hehe :) 

Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^

2 comments:

  1. sakit bahu lepas angkat kotak :(

    MR LAU:aww,mana kuih raya saya?bila nak dapat?

    ReplyDelete