Dunia ibarat NERAKA bagi orang mukmin tetapi SYURGA bagi orang kafir

Jum tengok2 ^_^

Wednesday, May 18, 2011

Debaran itu makin ku rasai ~

Sedar tak sedar., tak sampai 2 minggu. ,aku akan menyambung study ku pada 29 May 2011 di uiam..
Sememangnya debaran sangat jelas terasa ,,
Tak tau kenapa.. huhu,, mungkin sebab

  • cara pembelajaran yang sepastinya akan berlainan dari sekolah ,
    lectures ajar mcm mane,must be doing a lot of  presentations, loads of assignments.., n for surely, stress+pressure is waiting 4 me there..haha., dupdappp...dupdapp..dupdappp....!
  • memikirkan persekitaran di u sbb.., aku tak penah g asrama.., jadi.., ntahla,. aku takut tak pandai nk manage masa nnt., tapi sepanjang aku pegi kem2 , insyaAllah, boleh.., Aku tau., mesti ada budak2 asrama yg bce nie akan cakap.., "isyh, benda nie pun nk takut ke ? childish" * kalau la ada budak2 asrama yg bace nie,* Tapi aku percaya., mereka pun memahami jugak ape yg aku rasa ., sebab MUNGKIN diorang pun pernah alami apa yg aku akan alami nie..,
    Okay., aku bukan takut budak2 tu., tapi.. aku percaya., masa itu amat penting bagi setiap insan di muka bumi ini.,, begitu juga aku., aku cuma takut tidak pandai manage the timing ., tp insyaAllah, i believe that I am able to adapt to the surrounding when i'm in UIAM .. amiin !
  • Aku sekali lagi akan belajar ..
     Mathematics
    ( perlu diingatkan, ini m3 bukan m3 bese2 mcm MODERN MATH kt skola tau.. ini math...add math punye m3.., malah., lebih susah ooo.. h0h0h0h)

    Biology
    Yes., once again I have to build the strength of my brain on improving my technique of memorizing.. huwaaa.., N dis time would be more challenging ! No worries ! I'm ready to buy a looooottttssss of KISMIS ISLAM yg ada bacaan2 al-quran.. hehehe =DD sedaaaaaaaapp sangaaaat !!! dan mmg bagus untuk kuatkan minda anda=D 

    Chemistry
    Okay, ini subjek kan pada satu ketika dahulunya pernah menjadi subjek yang paling aku tak suke~~! Mmg sangat tension belajar subjek ni dulu., Sampai nangeh2 , dan siap kutuk2 subjek nie. My mother pun da sangat worried of me . Mmg da putus asa abeh la kat subjek nie., Tetiba., datang minat ntah macam mana ke.., mmg jd fun sangat belaja subjek nie., sampai bole terpasang impian nak jadi pharmacist., huhu...

    Physics
    huuuuu~~ wuuuu~~ ., Sedihnya , nak tak nak , aku kena amik balik subjek nie .,Dulu, waktu dapat foundation nursing nie,, ingatkan tak da la kena nk blaja physics nie., tgk2 rupe2nye., sume foundation sc kene gk blaja 4 subjek.nie.. ingatkan da start blaja pasal nursing.. haha~ tak pe la.. ilmu tu penting untuk setiap insan =) 

    Tapi Alhamdulillah subjek mcm bi, bm, sej , mod. m3 , p.islam , p.akaun tak de masuk dalam pointer..hehehehe. tapi rasenye p.Islam , bi ada belajar.. tp tak masuk dlm pointer ., fiuhhh~~ 
    Papepun , aku sememangnya sebenarnya., tak sangka yang aku masih lagi akan terlekat dengan subjek2 nie.., huhu... Aku sangat berharap , agar hati aku diterangkan supaya mudah untuk menerima apa yang aku belajar nnt ,, Amiin... Juga, semoga senang untuk mengingati semuanya..Aamiinn =)

    Debaran kian memuncak.. Huhu., semua barang pun mcm da settle.. cuma dokumen je tak lengkap lagi sebab they must be verified first., n den., all the perjanjian asasi tingy shud also be completed with a witness .

    Okay...e2 sahaja.., nnt roger2 lagi keyh. .hoho... wassalam =) 
    masih berdebar2.., tapi excited pun ada jgk.. huhu..hmmmhh....

Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^

1 comment: