Dunia ibarat NERAKA bagi orang mukmin tetapi SYURGA bagi orang kafir

Sunday, November 29, 2009

Raya Haji ku :)


Assalammualaikum dn Salam AidilAdha! hahaha =)

Di sini saya nk kongsi mengenai cerita sambutan Hari Raya Haji saya. Kalau Hari Aidilfitri tahun ni kami beraya di IPOH bersama family belah ayah yang happenning, Raya Haji tahun ini, saya dan keluarga beraya di Shah Alam iaitu bersama keluarga belah mak dan atuk! saya panggil atuk saya ODANG. Kalau tak silap, ODANG merupakan bahasa orang Melaka :) . Kami bertolak dr Ipoh pd hari Khamis jam 7.40 pm (sedih tk smpat gk NUR KASIH!!) hehe~.Selepas 1 jam 55 minit,kami pun sampai di Kl dalam jam 9.35 . Ayah kalau bawak kereta mmg laju. Kalau g KL kdg2 1 jam lebih atau plg lama pun 2 jam lebih. Risau jugak, tp die slalu crite pengalaman masa muda2.. katanya lg hebat drpd ni la kononye... hmmh..ye lee..


Esok pagi, jam 9 lebih pagi , ktorang btolak ke Shah Alam rumah Mak Lang  tempat kami berkumpul =P . Skrg odang tinggal ngn Mak Lang :) Selepas makan2, lbh kurang jam 11 lebih, daripada 8 adik beradik mama, 30 orang cucu dn seorang cicit atuk, kami berhimpun di hadapan odang. Sedih sangat suasana ni. Sebabnya, atuk cakap nk buat announcement terakhir.. hmmh. Banyak ucapan dan nasihat yang sangat bernas diberikan kepada kami semua. Sayunya. Ucapan odang diikuti pula dengan ucapan anak2, menantu serta cucu2nya. Yang bestnye, lps tu ada announcement menarik! iaitu, Kak Sarah akan bertunang tak lama lagi! seronoknya!! Pastu mcm2la soalan diajukan kepada die.. aduii.. soalan nakal2 lak tu,.. aduii.. Riuh semula jadinya suasana waktu tu..Lawak gilee! 
Waktu tengahari, sape yg dah kenyang tu, dorang main snooker pun ada, tgkap gmba pun ada, smbang2 pun ada, dan banyak lagi lee..

Kemudian, jam 1, lepas makan tengahari, kami pun bertolak le pulang ke Hotel kami . Hmmh.. petang tu lak, kami keluar jalan2 sekitar bandaraya Kuala Lumpur. Tak ada apa yang menarik sangat pun, sbb da kerap pegi..tak tau nk g mana lagi. Tapi, yang menarik mengenai KL ni tempat Shopping je la. Yang lain benda biasa, muzium?taman tema Sunway Lagoon? tmpat main2? huhu... biasa2 je.. Kami singgah di shopping MyDin jap.. Mama suka shopping ctu, brg2 murah gle.. pastu makan kt Station Kopitiam. Boleh tahan tau food dorang! =P .



Hmm.. pastu ingat bcadang nk g TIMES SQUARE ngn KLCC jap, tp malazz la.. Ktorang balik trus hotel smpai jam 6 lebih. ~ sebenarnye nk tgk NUR KASIH kul 7.25pm tu!~ hehe~

Pastu malam tgk Nur Kasih last =( sedih da hbis.. saya suka tgk Remy Ishak, Tiz Zaqyah , Fizz Fairuz! I love ADAM bin HASSAN ngn NUR AMINA!! Isyyh..ntah apa2..sy nangis sbb NUR KASIH dah hbis..huhuhh.. nk beli DVD die!!

Esokknye ktorang g JJ kt Bukit Tinggi, makan kt ctu.. jam 2 lbh kami betolak pulang dan sampai kul 5 lebih.. tk yah lah ltk gmba lelebih,.. malaz pulek..
Heheh..itu je Raya Haji punye citer.. Tak berapa merasa sangat, sbb tak da tgk KORBAN =((( .. Tak pe, tahun depan raya Ipoh lak , bru best !! hehe~ kt KL pun syok jgk =)

Orait..smpai cni dlu!  terima kasih daun keladi yea! Assalammualaikum =D


Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^

No comments:

Post a Comment