Dunia ibarat NERAKA bagi orang mukmin tetapi SYURGA bagi orang kafir

Wednesday, October 26, 2011

Jangan sedih =)

Assalammualaikum kawan2.,

saya nak kongsi sedikit ilmu...sedikit jela.. sbb ilmu sy ni tak tinggi pun., cetek., ^_* ( celik mata )

Bila kita ditimpa musibah., jangan la sedih..jangan salahkan takdir.. Ingatlah., Allah sayangkan kita..sebab tu dia bagi kita ujian. Allah nak hamba2Nya dekat dengan Dia dan ingat padaNya.

Misalnya., yang ingin saya tekankan di sini., bila kita kesihatan kita tidak berapa baik., janganlah sedih..sebaliknya..bersyukurla..ALHAMDULILLAH.
Mungkin, Allah sedang ampunkan dosa kita , sebab., sakit kan, kafarah dosa ;) baik kan Allah. :)
yang kedua., bila kita sakit., barula kita nak ingat kat Dia.,maksudnya., bila sakit je, barula rasa nak dekat dengan pencipta kita.. itu tandanya.,Allah rindukan kita.,Allah sayangkan kita :)

Selain tu., kalau2 tetiba terhantuk kepala kat mana2 ke., tersadung kaki kat benda keras,atau apa2 kemalangan seperti ini berlaku secara tetiba., jangan la terus berdesis mcm ni.. "Aduh ! bodoh betul benda ni! tak da otak ke ape?? sakit gila..aduhhh" atau mcm2 lagi la..
sebaliknya., cuba cepat2 beristghfar, mungkin itu balasan kepada dosa kecil kita yang kita da buat tanpa sedari.,dalam erti kata lain., Allah nk ampunkn dosa kita.,dan nak ingatkn kita tentang kesilapan kita..cepat2 muhasabah diri.. berterima kasih lah kepadaNya.."alhamdulillah.,terima kasih Allah kerana mengingatkan hamba.."

Itu je untuk post ni..pendek je.., apa2 pun yang berlaku.,pasti ada hikmahnye.. ;)
wslm.

Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^

No comments:

Post a Comment