Dunia ibarat NERAKA bagi orang mukmin tetapi SYURGA bagi orang kafir

Jum tengok2 ^_^

Sunday, December 4, 2011

Jo Yee,memeluk Islam Setelah Mendapat pertolongan drpd Allah SWT


Kawan-kawanku yang dikasihi dan dirahmati Allah =)
Hari ini kan., saya nak beritahu berita gembira untuk saya! Bukan untuk saya saja., malahan untuk kawan2 dan paling penting untuk agama kita..iaitu ISLAM yang damai =)

Cerita ini sudah lama sebenarnya.,cuma baru sekarang saya tergerak untuk update post mengenai berita ini. Hali ini adalah kerana., kawan saya sebenarnya menyuruh untuk merahsiakan mengenai hal ini.. Tapi,berita ini merupakan berita yang sangat baik.,malahan pada pendapat saya., ini sudah tentu bukan lagi rahsia, memandangkan berita ini juga sudah lama tersebar di You Tube lebih kurang pertengahan tahun ini..Alhamdulillah.Lebih2 lagi., saya lihat you tube ini juga ada di-share di kalangan kawan2 cina skolah saya. Ini menunjukkan.,tiada lagi rahsia..

Berita Gumbiraaanyaaa ialah..
kita ada saudara baaruuu!! Hehe..
Dahulu, namanya Jo Yee.. Seorang penganut Kristian yang sangat kuat berpegang dengan agamanya,sehinggakan, beliau pernah memasang niat untuk menjadi seorang paderi perempuan!
Tetapi..alhamdulillah.. dengan hidayah daripada Allah..beliau telah memeluki Islam..Syukur..
Terdapat beberapa hidayah yg diberi oleh Allah kepadanya.. antaranya melalui rakan2 rapat., al-Quran.,dan pertolongan daripada Allah,kerana dia bersungguh2 mengharapkan agar Allah memakbulkan doanya(ketika dia masih menganut kristian).Hal ini adalah kerana doktor telah mengesahkan bahawa kemungkinan besar dia akan mendapat kanser thyroid(kalau tak silap nama kanser tu..hehe). Bila dah macam tu.......

haaa,,,nak tau lebih lanjut tak?

JUM! kita tgk video indah ini =D

rugi tau tak tengok!! 






Hebat bukan? Subhannallah, Walhamdulillah Walaailahaillallah Allahuakbar!

Beliau merupakan rakan sekolah saya dahulunya. Tetapi tidaklah rapat. tak pernah tegur pun.kut..hehe..Tetapi.,siapa tahu.? Allah saja yang tahu..beliau telah berubah 100% sama sekali. Besar dan hebat sungguh hidayah yang diberi oleh Allah kepada beliau.. Sesungguhnya., beliau amat beruntung seuntung2nyaaa!

Saya cemburu kerana beliau telah meraih cinta Allah.. Tetapi..seharusnya saya lebih gembira kerana telah bertambah kekasih Allah yang mencintaiNya..! =D

Sesungguhnya Allah lebih mengetahui segalanya,,

Alhamdulillah.. Jo Yee sememangnya sangaaaat beruntung.. Mudah2an beliau tidak mensia2kan hidayah daripada Allah itu..insyaAllah..
Sama2lah kita mendoakan kejayaan buatnya..Amiin,! =D

*awak..maafkan saya kalau2 post ni ada mengguris perasaan awak.. bukan niat saya sikit pun.. saya rasa gembira dan bersyukur yang ammmmmaattt sangat2..! tak terkata tau ! awak da menjadi seorang muslimah.,Awak mmg berada di jalan yang benar dan betul dan bagaikan awak memegang tali yang sangaaaat teguh! tiada tali seteguh agama kita., yang insyaAllah akan membawa kita ke jalan yg paaalingggg hebbat dan tenang dan bahaaagiaaaaa dengan KEREDHAAN illahi.. 
ALLAHUAKBAR!!!!!!

Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^

No comments:

Post a Comment