Dunia ibarat NERAKA bagi orang mukmin tetapi SYURGA bagi orang kafir

Thursday, December 30, 2010

Ayuh kita berdamai !


Hahh.. setelah perlawanan pada 26 Disember 2010 , hubungan antara Malaysia dan Indonesia agak terganggu . Hal ini adalah ekoran daripada insiden itu.. alaa, yg hijau2 tu.. mls nk taip bnda tu.. dah penat dengar fitnah drpd mereka2 yg tak puas hati tu..

Okey la.,
Wahai negara serumpun ( Indonesia ) , dan Malaysia , marilah kita berdamai =) ..
Janganlah kita melemparkan fitnah2 yang tidak berasas ..
Sukan memang begitu, ada yang kalah,.dan ada yang menang... itulah adat pertandingan yang harus diterima hakikatnya . Kita mesti reda dengan keputusan yg diberi ALLAH berkat daripada usaha kita .,
Apa-apa yang buruk dan ketidakpastian, hanya ALLAH sahaja yang tahu . Janganlah kita terus memfitnah melulu berserta muntahan tuduhan yang tidak berasas . Hal ini kerana, tuduhan2 ini akhirnya akan memakan diri sendiri juga pada akhirnya .

Kita sebagai negara islam yang serumpun, seharusnya bertindak secara toleransi dan saling-memahami . Maaf-bermaafan merupakan asas kepada titik perdamaian . Walaupun kami menang secara agregat 4-2 , anda  (Indonesia) juga sebernarnya menang pada final ke-2 . kita sama2 juara., cuma,. dalam pertandingan tiada istilah 2 juara =) . Kita perlu redha dengan ketentuanNya. Kali ini, piala ini merupakan rezeki Malaysia, kan =)


Kita semua adalah juara =D 
Kita tetap sahabat . 
Setiap persaingan perlulah dilakukan secara sihat =) 


Tapi bila mengenangkan kembali waktu ..ini...;


Yang ini ? jalur gemilang dibakar ='(

yang ini ? 

Ini pula ? 

Hahh.. pedihnya hati .. sayu hati ini melihatkannya.. Mengapa mesti diperlakukan sebegini ? Aduhhaii, sedih sangat.., 
saya harap sangat2 , bahawa Malaysia-Indonesia akan sentiasa mengekalkan persahabatan dengan akrab, saling membantu , saling memahami dan paling penting, sifat bermuafakat dan bertoleransi,.
InsyaALLAH, dengan adanya adunan sifat sebegini, pasti kita akan menjadi negara jiran yang sangat rapat , mesra dan perdamaian pasti dapat dijaga dalam kesejahteraan .,

HARAPAN SAYA ;
JANGANLAH INSIDEN2 SEPERTI DI ATAS BERULANG LAGI.
Sedih hati melihatkan jalur gemilang kami diperbuat sekian rupa, ='(

KITA ADALAH SERUMPUN , 
Ingatlah wahai saudara,sesungguhnya.. 
::PERDAMAIAN AMAT DICINTAI DALAM ISLAM::

Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^

4 comments:

  1. saya mmg tabikla kat awk nih....coz mmg penyokong malaysia yg setia......blog awk nih mmg semang.I LIKE IT......

    ReplyDelete
  2. wuuu..wuuu...sedihhnyew...nk nangis dah tengok >_<

    ReplyDelete
  3. best sangat lah blog awak neh amirah....jujur saye pun tak suka tengok perbuatan budak kat foto yang di atas tu...saye pun nak kata tak semua kami di seberang sini same dengan orang di foto tu...so peace malaysia-indonesia....

    ReplyDelete
  4. terima kasih ^_^
    febrie.., itu cerita lama da.. hehe :)

    ReplyDelete