Dunia ibarat NERAKA bagi orang mukmin tetapi SYURGA bagi orang kafir

Tuesday, December 28, 2010

Si Indon tak puas hati lagi .

 Waduh2 ..
kenapa sih , si Indon itu nggak boleh menerima kenyataan ? kok gitu ya ??
Alamak.. kenpa pulak aku ckp bhs indon nih ?
Hmm , aku sangat2 tak faham ,. kenapa si indon2 tu tak abeh2 kutuk2 negara kita bila kita menang 3-0 ?
Ada ke kita kutuk diorang ble kita kalah 5-1 ? adakah ??

Yang paling dikesalkan , Malaysia dikatakan menang secara tidak adil dek pancaran laser yg ditumpukan ke arah Markus itu telah mengganggu tumpuan si Markus itu drpd menangkap bola .
Hahahahahahahahahahh! lawak la korang, indon .
cuba tgk .. adakah kegagalan markus disebabkan gangguan laser ? tidak sama sekali..
gol2 yg cemerlang drpd pemain2 malaysia ini adalah gerakan pantas dan bijak mereka sehingga telah MENGELIRUKAN MARKUS.
Cuba tgk gol terakhir.. markus seakan2 terkilan,bukan ? tak da pancaran laser pun..

Asal kau orang nk tau yea indonesian , Semasa mas kalah 1-5 kepada indon,  orang2 indon yg merupakan penyokong indon pun ada memancarkan pancaran laser jugak kat sharbinee penjaga gol malaysia waktu tu , . sedarlah diri sikit . Kami tak da pulak kutuk2 negara indon tu , sbb kami akur akan kelemahan kami,.
tapi, korang yg kalah 0-3 pun nak kecoh2 ,, apa ni beb ?
peluang ada lg satu untuk dugunakan ..
siapa yg byk berusaha , dialah juara .

Kalau anda2 si rakyat indon nak tau , ledakkan ketiga2 gol itu dibuat semasa minit selepas bantahan dilakukan, tidak ada pancaran laser di situ , kerana kawalan yg cukup ketat telah dibuat .
Sebenarnya skuad garuda-da KALAH kerana memiliki pertahanan yg agak goyah  setelah apabila malaysia telah meledakkan gol pertamanya . Setelah itu, segalanya berubah ,. pemain Malaysia seolah2 olah memiliki semangat harimau yg sangat hebat ditambah lagi dengan sorakan penonton yang sangat dahsyat ! dan pada waktu itu jugalah pemain indon terkejut besar dan bertambah tertekan apabila gol kedua dibuat oleh Malaysia !

Sebenarnya, kemenangan ini datangnya drpd Allah yg menunaikan permintaan hambanya ya kuat berusaha dan ikhlas dlm melakukan sesuatu perkara .

Indonesia, belajarlah terima kekalahan, dan belajarlah terima kemenangan kami =) . Kita semua masih ada satu lagi peluang ..

Buat pemain Malaysia , usaha lagi yang terbaik !! Apek ( khairul fahmi ) , jgn biarkan gawangmu dibolosi !!

Kepada yang sakit hati tu, maaflah  terutama kepada penyokong indon yg tak habis2 nk kutuk negara Malaysia yang bertuah lagi aman sejahtera , ( syukur ,alhamdulillah). Ini merupakan hakikat yang harus diterima. Kalau kau orang tak boleh terima kekalahan kau orang pada malam final pertama dan mungkin final kedua, baik tak payah masuk aff la. Jangankan AFF , pertandingan lain pun tak payahlah .,,

Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^

No comments:

Post a Comment