Dunia ibarat NERAKA bagi orang mukmin tetapi SYURGA bagi orang kafir

Tuesday, December 28, 2010

Malaysia, semangat yang membanggakn !

Huhu.. tahniah skuad rimau !!! tahniah sangat !
saya tau, malaysia mmg boleh buat.yeahh!!
cme tak sangke smpai 3-0 ? ingatkan 2-0 ? rupenya,,.wahh..mmg rezeki ! Alhamdlulillah..,

Lagipun , pada pandangan saya,, Indonesia pun lebih kurang kita je, kalau nak diikutkan,. mmg kelihatannya,Indon turun padang tanpa rekod kekalahan pun, tapi,, mmg tak da apa yang nak digerunkan thdp pemain Indon tu , lagipun, Indonesia juga sama seperti Malaysia yang juga tidak pernah menjulang piala AFF ini.
Kerana itu jugalah, tidak hairan juga kalau agregat Indonesia & Filipina hanya 2-0 .
Malaysia sememangnya mempunyai kelebihan tersendiri =) Dan Alhamdulillah, kita menang 3-0!

Hmm, saya suka sangat tengok semangat kerjasama dan pasukan Malaysia pada final pertama,. Pemain kita mmg tidak mementingkan diri sendiri. Kita tengok sahajalah pemain yang menyarungkan jersi no.9 Malaysia, iaitu tidak lain tidak bukan Shahrul ,. Sememangnya ramai yang menyangkakan beliau yg akan meledakkan gol kerana beliau lah yang paling hampir.., tapi, melihatkan kesediaan si Markus yg bersiap untuk menangkap bola, Shahrul tanpa membuang masa terus menyerahkan bola tersebut kepada rakan sepasukan yg kelihatan juga berdekatan dgn gawang markus iaitu Safee . Safee seterusnya tidak teragak2 untuk menjaringkan gol, dan akhirnya, alhamdulillah ! gol berjaya diledakkan !Kat sini jugaklah, Markus tidak menyangka gol akan diledakkan melalui safee kerana telah menumpukan perhatian kepada shahrul , bijak bukan, pemain malaysia? ! kerana itu markus terlepas gol tersebut ,. dan tolong jangan salahkan laser.. Ini semua atas kelemahan sendiri ..
Tindakan mereka ini semangnya bijak , cekap dan tidak teragak2 . Bayangkan sekiranya Shahrul yg ingin menjaringkan gol tersebut, sepastinya , Markus dapat menangkap bola itu dan seterusnya kita tidak tahu apa akan jadi kepada pemain kita .. mungkinkah Indon yang akan meledakkan gol pertama ? kerana semangat yg masih membara ? Tapi perlu diingatkan, pemain Malaysia sebenarnya jauh lebih optimis ! =)

,
Tahniah pemain Malaysia ! Kami bangga dengan anda semua !

Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^

No comments:

Post a Comment