Dunia ibarat NERAKA bagi orang mukmin tetapi SYURGA bagi orang kafir

Jum tengok2 ^_^

Friday, November 25, 2011

Ep 2 = 42/50 ? sudah lebih dari cukup bgku ^_^

Setelah menghadiri kursus 5 jam tu., Aku dan Adilah memilih untuk mengambil computer test pada lusanya..iaitu..hari nie..JUMAAT! haha..cepatkan ?

So...walaupun diberi peluang satu hari oleh Allah.. tp...aku tak taula aku dah gunakan sebaik mungkin ataupun tidak., sbb pada hr test tu., aku masih tak habis bace lagi soalan2nya..dlm kereta kancil pun..masih mmbaca lagi!

Practice makes perfect!
Masa hari Khamis..aku tak taula nape aku tak manfaatkn sepenuh2nya.. Bila malam..kul 8 lebih baru la terhegeh2 nk buat latihan dlm cd yg dipinjamkan oleh pkcik mansur kepada aku,,

Masa first tym buat latihan... perrhhh...susssaaaahh terammmat sangaat! Rasa mcm da putus asa sgt2..rasa sedih..dan tension!!! *cepat tension aku ni..

1st trial : 38 ={
2nd trial : 34 ='(
3rd trial : 41 =')
4th trial : 43 =D
5th trial : 45 ='D
6th trial : 42 =]
7th trial.: 40 =(  * da ngntuk sangat da tym ni..nk dkt kul 1 lebih.. haha..alasan,, =P

Lepas tu..b4 go to sleep., baca2 lagi..saaampaaaii tertidur..lampu terbukaaak!

Esoknya.,sementara tunggu pak cik mansor sampai..bace lagi..pak cik mansor da sampai..duk dlm kereta..pun.,bacee laagi! hahh!

Ambil adilaah...

Di Myeg, Simpang Pulai
Aku dan adilah kebingungan..tertanya2..
Aku : Amik test kat cni ke pak cik ?
Pak Cik : A'ah..kat sini..tuuu (sambil menunjukkan Myeg nye )
Pak cik pun kuar dr kereta..
Adilah : kat sini ke weh ? Ingat kn kat tmpat latihan memandu tu.. baru ingat nk minum2 kat sane.. haha..ingatkan pak cik tu nak bawak ke kedai makan tadi.,
Aku : A'ah! kte pun ingatkn die nk ajak kita sarapan dlu! haha =D

Kitorang pun masuk .. da bg ic sume tu.. ktorang testing2 lagi kat komputer latihan..
Pastu..beberapa minit kemudian., pakcik tu masuk balik..
tanye kami " dah ambil ke test?? "

Kami : belum lg! hehehehee.
Pak Cik : hbs tu td kome wt ape ??
Kami : Ulangkaji lagi! haha! **gaya mcm nak amik spm je..

Aku : adilah..jumlaa .. tak larat nk bace lagi da..
Adilah : betul ni ??
Aku : yeaa.. jum! kita wat test!
Adilah : mesti dapatkan full!!

40 minit kemudian....
Alhamdulillahhh!!!!!!!! 42/50 ! Lulus! hehehehe...yeaaaaaayyy!!!! bersyukur sangat2..walaupun cukup2 makan je..~_~ ..kalau 1 lg salah..GAGAL?!! ya Allah..terima kasih sangat2..aku sngat2 bersykur..sbb tak payah nk bayar rm27 untuk ambil lg test.. huhh~dan plg best..boleh proceed dgn mudah to the next step! syukur!
adilah ?? die yg masuk dlu..die la yg paling lambat abes.. aku da agak da..mesti kes teliti tahap A++ la nie..haha..dan..aku rasa markah die msti tinggi..
tgk2...amik ko...46..haha =D
mmg best !

hehe..msuk kete ..
Aku : yeaaaayy!! lulus! Alhamdulillah!!!!

Bestnya..boleh proceed to the next session..
Alhamdulillah ^_^

Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^

No comments:

Post a Comment