Dunia ibarat NERAKA bagi orang mukmin tetapi SYURGA bagi orang kafir

Monday, November 28, 2011

Harimau Muda


Assalammualaikum & selamat sejahtera smua :) 
*alahai..skemanya "slamat sjhtera" tringat tym skola dlu..hehe..

Hmm..tajuk nya tak da kaitan sangat pun..tapi..masih aku nk ckp pasal bola sikit laa.. walaupun aku bukanla peminat bola yang tergila2 kan ..

Hari ni..Malaysia lawan Bahrain..
Memula., Malaysia mendahului dengan 2 jaringan gol drpd Nazmi yang muda tu., dan Mahali Jasuli yang mmg da bomb! tu..

Kita pun..yeaaayy! goall.. msti mnang pnyelaa..*yeke..? huhu
tapi..tgk laa.. Bahrain yang mmg sangat2 mendambakan gol..,mendapat 3 gol dalam masa hanya lebih kurang 6 minit je.. masyaAllah..hebat kan ?
Itu semua blaku sbb pemain Malaysia yang berkebolehan tinggi kebanyakannya cedera dan tidak dapat turun padang untuk beraksi.. lg2 setelah nazmi , selaku penjaring pertama negara kita yang menjaringkan gol tpksa dikeluarkan kerana kecederaan yang dialaminya..

Dipendekkan cerita,, Bahrain pun meledakkan gol pertama nya,yang mmg tak disangka2.. KFCM iaitu penjaring gol terbaik malaysia pun mcm lepas tangan bila beliau merasakan bola itu mcm tak masuk gol..tetapi..rupa2nya..bola itu 'floating' dan tertampan ke palang atas gol dan..masukla gol diorang ptama..

Kemudian gol kedua.. diorang buat sujud syukur.. Alhamdulillah.. bagus kan ?
Maka..apa lagi..bertambah lagi la rezeki mereka.. mmg Allah berfirman.. barangsiapa yg bersyukur,maka akan ditambahkan rezekinya..

pastu masuk lagi gol ketiga..

tidak mengapa lah, bukan rezeki kita kali ini.. rezeki itu dimurahkan Allah kepada pasukan Bahrain..
Tak ape la...kan ? Negara Islam juga..^_^ ., mungkin mereka lebih baik dan lebih dekat dgn Allah..siapa sangka.. mereka yang ketinggal 0-2 dgn malaysia di awal perlawanan, tiba2..buat 3 skaligus jaringan.. Alhamdulillah..itu rezeki dari Allah .. ,

Yang saya tak puas hati ni.,
orang kita la.. bila malaysia menang.. amboih..bukan maen lagi...mcm2..bersoraak hepi gle..
tapi..bila dah kalah, bukan main lagi kutuk2..
Isyh..tak baik macam ni..
Ingatlah..kehidupan kita ni ibarat roda..
tak selalunya kita berada di atas..
Kita boleh nampak hikmahnya.. apa jadi kalau kita selalu berada di atas.?
mesti kita akan jd terlaaalu selesa, bila dah mcm tu., maka..kita akan lalai.,leka,alpa.,
Tapi, bila kita ada di bawah., kita akan selalu akan lebbihh gigih berusaha untuk mencapai kejayaan.,! kan ?
dari situ la kita belajar..
Dan..Allah baik..Allah berikan kita merasa susah senang..sedih bila berada di bawah...dan kita la orang yg paaaliiiinngg GEMBIIIRAAAAAAAAA bila kita ada di atas.. kan ?

Jadi..jangan la asyik kutuk dan menunding2 jari.. Kalau kita nak bandingkan kita dengan pemain Malaysia kita tu.,mmg jangan harap laa.. cuba korang yang kat maen padang tu, amek nok..  mmg korang la yg plg teruk dikutuk kut.. coz..remember..what goes around will come around..

Diorang perlukan semangat weh! Support Our team!! Don't support them only when they are on the victory . That's absolutely annoying.., Please la Malaysian.. They need us and of course we also need them to bring the victory and the pride to our country,! and most important..all of us need Allah in order to complete the process of achieving the success in our life ..ALLAHUAKBAR!

Whatever it is..,
I would like to congratulate our national team under 23 n 22 for their hardwork to give the pride not only to Malaysia..but also us!! heyy...please guys...be supporting for our HARIMAU MALAYA and HARIMAU MUDA ! yeaaahh!!
We both need each other..
KAMI AKAN SELALU BERADA DI BELAKANG,DEPAN,TEPI,KIRI KANAN ANDA! HEHE ;D
CONGRATS HARIMAU MUDA! WE ARE SO PROUD OF YOU.
Terima kasih sebab berjuang dgn pennuuuuhh semangaaaat untuk Malaysia  ='D
jadikan kekalahan ini sebagai pengajaran yg mendewasakan,keyh?! Harimau commel! haha =D
thank you HARIMAU MUDA for all the sacrifices.. and of course if any of you read this.,please never put aside our super duper source of life,the MOST RICHEST of all,,and  the GREATEST POWER OF ALL!
ALLAHUAKBARR!! 




TAHNIAH HARIMAU MUDA! 
TERUSKAN PERJUANGANMU! JANGAN GENTAR !!! NGAAAAAUUUMMM!!! MALAYSIA BOLEH!!!! INSYAALAH..!

oh yea kawan2 ^_^..,



*teringin sgt2 nk tgk pemain malaysia buat sujud syukur lepas jaringkan gol.. huhu...
gmba2 ni copy paste dr google..thanks kpd yg berkenaan! kalau marah..gtau keyh :D
hehe.

Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^

2 comments: