Dunia ibarat NERAKA bagi orang mukmin tetapi SYURGA bagi orang kafir

Saturday, November 26, 2011

Episod 3 = Kursus teori 3 jam :)

 Hari ni proses ketiga kami ^_^
iaitu..dengar kursus 3 jam teori!!

Dlm kereta lepas ambil adilah..
Aku banyak tanya pasal soalan2 untuk praktikal..gear mcm mane,break,,clutch n byk lagi..aku ckp kat pakcik yang aku tak sabar2 nak praktikal.. dipendekkan ceritanya..,pak cik tanya aku..nk wat praktikal hr ni ke?
sbbnye., aku terpaksa buat praktikal esoknya..memandangkan adilah buat hari ini..jelesnye! buat aku lebih tak sabar2 nk tunggu esok..

Aku : tak pe ke pakcik ? Hbs tu,kalau dua orang skali tak pe ke ?
Pak Cik : Pak cik cari la sape2 . Nak tak? Kalau nak, pak cik carikan ..
Aku : Boleh laa.. nak! hehe..
lepas dah call beberapa kwn die....aku tau tak da sape pun yg bole tolong sbb kedengarannya yang lain mcm busy..
Aku : Tak pe la pakcik,buat esok pun tak pe =)
Pak Cik : Pak cik bukan ape.. yang pak cik call tadi tu smua nya yang bgus 2 punya.. pak cik tak nak bagi yang tak berapa sangat..nnt diorang ajar cincai2.. juz for the sake of nk hbs kn 3 jam..Pak cik tak nak nnt., pak cik kena start all over again..aaaaa...
Aku : Okay pakcik..tak pe ^_^
Pak Cik : Mira buat esok, yea? =)
Aku : Okay ..boleh je ^_^..

Di Kaunter Pusat Latihan Memandu City Ipoh :Masa nie, nak kena ambil cap jari sebagai tanda kedatangan laa.. aku beratur belakang adilah..
tibe2 patutnya giliran adilah.., tapi aku terpotong barisan die dan terus hulurkan ic! haha! btl2 tak perasan!
Sorry adilah..tak sengaja! hehehehehe..(sorry sgt2 dilah..tak da niat nk potong..secara tak sengaja tangan kite terhulur kat orang counter)
Adilah : uiiih..excited sangat nieh..
haha!
Tym giliran adilah pulak.. die bru nk bagi ic.. dan..diaa terrusss letak cap jaaariii kat scanner tu! (tk tau ape name)
pdhl ic tak diimbas laaagiii..terus letaaak caaaap jaaaariiii...laaaaawaaaaak saaangaaat!!!!!
Pak Cik : Uihh..belum lagi..belum lagi.... ( sambil tergelak2)
Aku : dah tergelak2 tak terkira dahhh.. tym makan pun...gelaakk nye tak henti2.. sakit perut..aku dan pakcik pun gelak2 lagi..! adilah2...haha..sape yg excited skrg nie ha?? heheh =D .. I love u dilah! u're so funny n cuteeee =P
*sorry masukkan hal nie.., walaupun kmu ckp jgn..tp kita tak nak lupakan benda nie.. Kte nak jadikan ini sbg kenangan kita buat lesen ^_^..

Dalam kelas ( bilik 4 , Pra-L (D) ) 
Aku masih lagi gelak2...tak tahan...yang memalukan...orang sekeliling..asyik2 tgk2 kami..sbb..bising..bukan gelak berdekah2..tp..byk ckp dan sambil gelak2...alaa..tak pe laa..penceramah pun blum lagi dtgnye..relax sude..haha..tp yg paling menakutkan..ada seorang lelaki tamil yang bermisai tebal..tgk aku dgn pandangan yang sangat menakutkan..aku  takkuuuut ='((
Penceramah datang... namanya En.Mohd Mokhtar..

En.Mokhtar : Okay..penuhkan tempat duduk depan..byk kosong ni..cepat3..
Kami : duk depan..

Sambil penceramah edarkn kertas respond., aku keluarkan pensil box...nk amik pen...
tetiba..
Org belakang : waahh..byk pen..nk pinjam satu..
Aku : (Takut~~! smbil toleh blakang dn ckp dlm hati...mak aaii..orang india tu laa..takutt!!! .)
        *mencuba untuk cover* .. boleh =]
Aku pun tergesa2 cari pen untuk dia..aku takut kalau lambat bagi nnt,dia marah..sungguh..dia nampak menakutkan!!
lepas dah bagi...
Aku : Nah..cuba testing...ada ink tak.. (aku takut nnt,bila dia try guna., tetiba tak da ink..dan dia tumbuk aku...taakuuutt!! aku tau..aku tak patut fikir negatif! tp ..biasala..aku ni.imiginasi tinggi..itula yg roommates aku slalu ckp kat aku..)
Dia : *testing*
aku pun nampak ada ink.. lalu dia pun tunjuk ibu jari tanda ada ! (Takut ={ ...! )


 (kalau korang perasan.,dlm 2nd pict..blakang ktorang...)





 tetiba ...
Dia : Uiii....uiiii..
Aku : *tgk blakang... aku terkejut... dia panggil aaakuu!!! *
Dia : *smbil tunjuk kertas..*
        Ni nak tulis apa ?? *aku rasa dia tanya sbb tgk aku n adilah punya kertas ada panjang lebar punya tulisan*
Aku : *aku tunjuk isyarat "sebentar",sbb aku takut sgt ..jd aku tak tau ape yg patut aku ckp..beberapa saat kmudian..cuba berlakon tenang..
        yang ni u kena tulisla..apa pendapat u tentang penceramah ni....
Dia : tgk kertas jap.
Aku : huaaarggghh!! taaaakuuttt..dilaaah! *tercakap takut pulak kt org tu!!!
         aku pun bagi kertas aku..
Dia : *lepas tgk kertas tu..,* " yang ni tak payah tulis..."
Aku : owhh..okayy.. *Dlm hati..suka hatila..orang lain2..aku nk tulis..dan aku dah tulis pun..

a few minutes later.,

Adilah : Weh..die tnya ape td?
Aku ckp la..yg dia ckp tak perlu tulis kat ulasan..
Adilah : *buat muka pelik* Suka hati kan??
Aku : a'ah! haha..lawak! adilah..kte rase kite nk bagi terus je la pen tu kat dia.. kte takut kalau ____ .. haha.. *rahsia! *
kmu rasa.,patut tak kte ckp skrg..(kalau u nk amik pen tu.amik je la..^_^" )

Adilah : kte rase..tunggu je dlu..biarkan..kalau dia tak bagi..biarkan..kalau dia bagi..kmu ckp je la tak payah..
Aku : okay! =D

Lepas ceramah dah smpai ke penghujungnya..,
Dia : Adik.., nah... (bagi pen)
Aku : Owhh..tak pe la..ambil je la ^_^..
Dia : geleng kepala sungguh2..
Aku : tak pe...^_^..amik je...hehe..
Dia : geleng2 lagi...
Aku pun amik je la..dan terus letak kat meja..
Masa nak balik..lepas orang tu dah keluar., aku biarkan pen tu atas meja je...aku bagi je la kat sape2 yang berkenaan..tataa pen..hehehe...

Luar bilik 4 .. 
Pak cik hantar aku balik rumah dlu..adilah pun ikut skali..sbb nnt die sambung praktikal 3 jam balik..hehehh...hbs cerita episod 3 ! =D
sambung esok...BUAT PRAKTIKAL! YEAAAAAAAYYY!! EXCITED!!!!! HIP2 HOOORAAAAYYY!!
VROOOOOMM VROOOOOOM VROOOOOOOOOM!!!!! hehehe.. =P
esok pakcik ckp pk cik amik kul 7.30 pg! huhu! awalnye..okayla tu..cepat start..cepat balik ^_^

thanks for reading..minta maaf kalau mengguris hati..bukan niat saya..saya mmg slalu fikir bukan2..pdhl.sy rasa orang india tu baik je kut..? tp..mmg sy takut sgt~! **adk sy ckp..buat ape nk takut.?kn ramai orang..?tak baik tau fikir mcm tu..ntah2 orang tu biasa je..baik je...**

aku rasa btl jgk..kalau dia jahat.,msti tak amik lesen..kn? huhu..keyh..tataa ^_^

Okay tak? Kalau okay, tekanlah button 'LIKE' yea :) Terima kasih sudi membaca ^_^

No comments:

Post a Comment